plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۰
کد مطلب : ۲۷۵۸۳

تیراندازی مرگبار در میدان تیر ارتش روسیه با 26 کشته و مجروح

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که روز شنبه در یک میدان تیر در نزدیکی اوکراین دو سرباز داوطلب به سوی دیگر نیروها تیراندازی کردند که در نتیجه آن ۱۱ نفر کشته و ۱۵ نفر دیگر زخمی شدند.
تیراندازی مرگبار در میدان تیر ارتش روسیه با 26 کشته و مجروح
به گزارش ایصال نیوز و به نقل از آسوشیتدپرس، وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که تیراندازی در منطقه بلگورود در جنوب غربی روسیه که هم مرز با اوکراین است، رخ داده است.

در این تیراندازی مرگبار، دو داوطلب از یک کشور سابق شوروی سابق که نامش فاش نشده، در حین تمرین هدف به سوی دیگر سربازان شلیک کرده و سپس خود نیز کشته شده اند.

این وزارتخانه این رویداد را یک حمله تروریستی خواند.

این تیراندازی در بحبوحه آنچه غرب بسیج شتابزده ولادیمیر پوتین برای تقویت نیروهای روسیه در اوکراین، می خواند، رخ می دهد - اقدامی که باعث اعتراضات شد و خبرگزاری های غربی مدعی شده اند صدها هزار نفر به این دلیل روسیه را ترک کرده اند.

پوتین روز جمعه اعلام کرد که در حال حاضر بیش از ۲۲۰ هزار نیروی ذخیره به عنوان بخشی از تلاش برای جذب ۳۰۰ هزار نفر فراخوانده شده اند.

رییس جمهوری روسیه چهارشنبه ۳۰ شهریور در یک سخنرانی ویدیوئی بسیج بخشی از نیروها (Partial Mobilization) را در این کشور اعلام کرد که این اقدام و سخنان وی واکنش‌های بسیاری را به دنبال داشت.

مقامات روس اذعان کرده اند که بسیج جزئی، در مراحل اولیه ضعیف سازماندهی شده بود و قول بهبود وضعیت را داده اند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما