plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱
کد مطلب : ۲۷۴۸۵
در نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه

ستایشی: هزار و ۷۰۰ نفر از بازداشتی‌های نا آرامی‌های اخیر ایران «بلاقید» آزاد شدند

پزشکی قانونی موشکافانه به پرونده «مهسا امینی» پرداخت
سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه تعداد بازداشتی‌های نا آرامی های اخیر کشور حداقلی است، گفت: طرح تفکیک و طبقه بندی بازداشتی های اخیر و پیگیری مراتب تا حصول نتیجه ادامه خواهد داشت. تا سه روز قبل هزار و ۷۰۰ نفر بلاقید در مرحله تحقیقات آزاد شدند. هر فرد محرکی مورد تعقیب قرار می‌گیرد.
ستایشی: هزار و ۷۰۰ نفر از بازداشتی‌های نا آرامی‌های اخیر ایران «بلاقید» آزاد شدند
به گزارش ایصال نیوز از مرکز رسانه قوه قضائیه، مسعود ستایشی، امروز (سه‌شنبه، ۱۹ مهرماه) در جریان نشست خبری خود به سؤالات خبرنگاران رسانه‌های مختلف پاسخ داد.

سخنگوی قوه قضاییه در ابتدای نشست خبری خود هفته وحدت را به کلیه مسلمانان تبریک گفت.

وی با بیان اینکه جامعه امروز در سراسر جهان به تمسک به آموزه های دینی نیاز مبرم دارد، افزود: امروز پیام اصلی پیامبر مهربانی و رحمت برای ما کنار گذاشتن اختلاف در جامعه بشری است در این راستا توجه به نیازمندی فعلی جامعه انسانی به اخلاق، صداقت و شیوه حکومت داری پیامبر نیاز است.

سخنگوی قوه قضاییه بیان کرد: امروز مطالبه مرزبندی و جبهه گیری با دشمنان پیامبر اکرم (ص) از جمله آمریکا و صهیونیست دولت‌های اسلامی مطالبه منطقی ملت‌های مسلمان است که باید به آن پاسخ کافی داده شود لذا امیدواریم هفته وحدت سرآغازی به معنای تحقق وتجلی وحدت به معنای واقعی و وسیع کلمه در گستره جهانی باشد.

وی با اشاره به حوادث ایجاد شده در کشور در پی فوت «مهسا امینی» گفت: هر آنچه که در این زمینه تاکید شود برای روشن شدن اذهان افراد جامعه موثر است‌. ما مجددا با خانواده ایشان ابراز همدردی می کنیم و به کلیه کسانی که در این حوادث اخیر صدماتی دیدند و مشکلاتی برایشان پیش آمد اعلام می کنیم که کشور جامعه اسلامی و حکومت اسلامی و رافت و محبت و توجه به جامعه است و برای همه کسانی که نااگاهانه به میدان آمدند آرزوی رفع مشکل و سلامت را داریم و به صورت ویژه به خانواده‌های شهدای مدافع امنیت تسلیت می‌گوییم.

گزارش‌های رسمی در رابطه با علت فوت افراد پزشکی قانونی است

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه گزارش‌های علمی و رسمی از سوی مبادی ذیربط قانونی در رابطه با علت فوت افراد پزشکی قانونی است بیان کرد: در موضوع مهسا امینی هم گزارش پزشکی قانونی منتشر شده است؛ بعضی‌ دنبال تعجیل در انتشار گزارش بودند و اعتراض می‌کردند اما دستگاه قضایی دقت را فدای سرعت نکرد و با رعایت جامع موازین قانونی مربوطه و با تمسک به خرد جمعی و تشکیل یکی از بی‌نظیرترین و قوی‌ترین سطح کمیسیون‌های تخصصی با حضور ۱۹ نفر از صاحبنظران رشته‌های مختلف در این حرفه و رشته‌های پزشکی که همگی دارای برد تخصصی بودند، با اختصاص وقت موسع و موشکافانه به این موضوع پرداخت.

تعداد بازداشتی‌های ما حداقلی است/ تا سه روز قبل ۱۷۰۰ نفر بلاقید در مرحله تحقیقات آزاد شدند

ستایشی گفت: در بخشنامه دادستان کل به دادستان‌های سراسر کشور برای بررسی اوضاع دستگیرشدگان حوادث اخیر به این نکات توجه شد که با توجه به شرایط و میزان جرائم افراد تفکیک شوند. در این مدت، با توجه به اینکه در این حادثه دستگیری‌ها حالت شناور داشت، در یک مرحله در تهران حدود ۴۰۰ نفر از دستگیرشدگان آزاد شدند. طرح تفکیک، طبقه بندی و پیگیری مراتب تا حصول نتیجه ادامه خواهد داشت. تا سه روز قبل ۱۷۰۰ نفر بلاقید در مرحله تحقیقات آزاد شدند. تعداد بازداشتی‌های ما حداقلی است و کسانی که در بازداشت هستند شرایطشان خاص است و هدفمند در این جریانات حضور پیدا کردند.

شناسایی ریشه‌های وقوع حوادث اخیر در زاهدان

ستایشی گفت: بخشی از ریشه‌های وقوع حوادث اخیر در زاهدان مورد شناسایی واقع شدند؛ عده‌ای از افرادی که در حوادث اخیر زاهدان نقش داشتند شناسایی شدند و مورد پیگیرد قانونی قرار گرفتند.(در جریان ناامنی ایجاد شده) تعدادی سارق مسلح هم دستگیر شدند و طبق بررسی‌های دقیق از زمان دستگیری سارقان مسلح در این حوزه قضایی گزارش سرقت نداشته‌ایم. برخی از افرادی که دستگیر شده‌اند از اهالی منطقه و بلوچ نبودند اما با لباس بلوچی دستگیر شدند؛ چه کسانی دنبال برهم زدن امنیت کشور هستند؟

هر فرد محرکی مورد تعقیب قرار می‌گیرد

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوال خبرنگاری پیرامون احضار چهره‌های سرشناس به دادسرا و اینکه آیا پرونده قضایی برای آنها تشکیل شده است یا خیر: هر فردی که محرک است، افرادی که تشویق به اغتشاش می‌کنند و به صورت هدفمند و با انگیزه مجرمانه افراد ناآگاه را به میدان می آورند، قطعا در صورت احراز مجرمیت، مورد تعقیب قرار می‌گیرند.

خبر تکمیل می شود... 
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما