plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۰
کد مطلب : ۲۷۳۸۸

نیوزویک: آمریکا باید مسیر استراتژی خود در مورد اوکراین را تغییر دهد

نشریه نیوزویک آمریکا در مطلبی نوشت، دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا باید از همه اهرم‌ها استفاده کرده تا زلنسکی و پوتین را در اسرع وقت به پای میز مذاکره بکشاند تا خطر فاجعه هسته‌ای را برطرف سازند.
نیوزویک: آمریکا باید مسیر استراتژی خود در مورد اوکراین را تغییر دهد
به گزارش ایصال نیوز، براساس مقاله «جاش همر» سردبیر نیوزویک، با گذشت بیش از هفت ماه از آغاز عملیات «ویژه» روسیه در اوکراین، «موضع رسمی ایالات متحده در مورد این مناقشه تا حد کمی تغییر کرده است."

او افزود: واشنگتن آماده است از تلاش‌های کی‌یف برای بازپس‌گیری هر اینچ مربع از سرزمین‌های مورد مناقشه تاریخی و نژادی مختلط، بدون توجه به آنچه مردم ساکن آنجا می‌گویند و بدون توجه به هزینه آن و با وجود این واقعیت که سرنوشت رژیم زلنسکی در کی‌یف تضمین است، حمایت کند.

او نوشت: در این مرحله از جنگ، عملاً همه این خط‌مشی‌ها برای منافع ملی واقعی ایالات متحده در این مناطق مورد مناقشه، بی‌ثبات و معکوس هستند. واشنگتن باید به دنبال کاهش تنش، تنش‌زدایی و صلح در اوکراین باشد.

جاش همر گفت: اما اگر ما می‌خواهیم به این اهداف برسیم، بایدن باید واقعیت را به رسمیت بشناسد و بپذیرد و مسیر استراتژیک را فوراً تغییر دهد.

این سردبیر نشریه نیوزویک تاکید کرد: دولت بایدن، اگر عقل سلیمی داشت، از همه اهرم‌ها استفاده می‌کرد تا زلنسکی و پوتین را در اسرع وقت به پای میز مذاکره بکشاند و به این ترتیب خطر فاجعه هسته‌ای را آشکارا دور کند و ایالات متحده و ناتو را از دورنمای دلخراش چیزی که هیچ رئیس‌جمهوری دوران جنگ سرد هرگز آن را قبول نمی‌کرد و آن رویارویی نظامی آشکار و مستقیم با دارنده بزرگترین زرادخانه هسته‌ای جهان است، خلاص می‌کرد.

در ادامه این مطلب آمده است: این قطعاً مستلزم رد امکان عضویت اوکراین در ناتو است.
در ۲۴ فوریه، جنگ اوکراین به فرمان ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه آغاز شد و به دنبال آن موجی از تحریم‌های غرب علیه روسیه و شخصیت‌های بانفوذ آن به راه افتاد. همچنین انتقال تسلیحات و خودروهای نظامی به سمت کی‌یف به ارزش‌ ده‌ها میلیارد دلار آغاز شد.

شماری از چهره‌های سرشناس غربی اذعان دارند که این یک جنگ اقتصادی علیه روسیه است./ایسنا

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما