plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۶
کد مطلب : ۲۷۲۳۶
همزمان با امضای درخواست اوکراین برای پیوستن سریع به ناتو

زلنسکی: مسکو سعی دارد مرزها را با قتل، شکنجه، سیاه‌نمایی و دروغ ترسیم کند

پوتین نمی‌داند شرافت و صداقت چیست
رئیس‌جمهور اوکراین، درخواست کشورش برای پیوستن سریع به ناتو را امضا کرد و گفت: مسکو از طریق الحاق می‌خواهد این غارت را تحت کنترل خود بگیرد و سعی دارد چیزی را بدزدد که به او تعلق ندارد. او می‌خواهد تاریخ را بازنویسی کند و مرزها را با قتل، شکنجه، سیاهنمایی و دروغ ترسیم کند. اوکراین این اجازه را به روسیه نخواهد داد.
زلنسکی: مسکو سعی دارد مرزها را با قتل، شکنجه، سیاه‌نمایی و دروغ ترسیم کند
به گزارش ایصال نیوز، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین پس از نشست شورای امنیت ملی و دفاع که به دلیل الحاق 4 منطقه به روسیه برگزار شد، درخواست کشورش برای پیوستن سریع و فوری به ناتو را امضا کرد و گفت: تا زمانی که پوتین رئیس جمهور روسیه است، اوکراین هیچ مذاکره‌ای با فدراسیون روسیه انجام نخواهد داد.

وی با بیان اینکه در نشست شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین تصمیماتی اتخاذ شد، افزود: تنها راه؛ تقویت اوکراین و بیرون راندن مهاجمان از تمام سرزمین‌های ما، صلح را باز می‌گرداند.

زلنسکی تصریح کرد: اوکراین عملا متحد ناتو است. امروز اوکراین در حال درخواست قانونی کردن آن (عضویت در ناتو) است. می‌دانیم که این امکان پذیر است. دیدیم که فنلاند و سوئد امسال بدون برنامه اقدام عضویت شروع به پیوستن به پیمان کردند. این عادلانه است. این برای اوکراین نیز منصفانه است.

وی تاکید کرد: هیچ جایگزینی برای تامین امنیت وجود ندارد. اما برای اطمینان از این امر به عزم و اراده قوی نیاز است. ما با امضای درخواست اوکراین برای پیوستن سریع به ناتو گام قاطع خود را برمی‌داریم.

زلنسکی گفت که اوکراین همیشه به روسیه پیشنهاد داده است که در شرایط برابر، صادقانه، شرافتمندانه و منصفانه با هم زندگی کنند. معلوم است که این امر با رئیس جمهور کنونی روسیه غیرممکن است. او نمی‌داند شرافت و صداقت چیست. ما آماده گفتگو با مسکو، اما با رئیس جمهور دیگر روسیه هستیم.

وی با بیان اینکه روسیه در 24 فوریه جنگ علیه اوکراین را آغاز کرد، افزود: اگر روسیه را متوقف نمی‌کردیم، مسکو در مرزهای ما متوقف نمی‌شد و سایر کشورها نیز مورد حمله قرار می‌گرفتند.

زلنسکی با بیان اینکه آنها مصمم هستند اراضی اشغالی اوکراین را پس بگیرند، ادامه داد: نه تنها اوکراین، در عین حال تمام سرزمین‌های کشورمان از شر دشمن زندگی، انسانیت، قانون و حقیقت رهایی خواهد یافت. روسیه این را می‌داند و او قدرت ما را حس می‌کند.

وی گفت: به همین دلیل است که عجله دارد. مسکو از طریق الحاق می‌خواهد این غارت را تحت کنترل خود بگیرد و سعی دارد چیزی را بدزدد که به او تعلق ندارد. او می‌خواهد تاریخ را بازنویسی کند و مرزها را با قتل، شکنجه، سیاهنمایی و دروغ ترسیم کند. اوکراین این اجازه را به روسیه نخواهد داد.

زلنسکی پس از سخنرانی خود درخواست کشورش برای پیوستن سریع به ناتو را امضا کرد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما