plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷
کد مطلب : ۲۷۲۱

عملیات ساخت منطقه ویژه اقتصادی کاشان از سر گرفته شد

فرماندار ویژه کاشان در آئین عملیات اجرایی منطقه ویژه اقتصادی کاشان، اختصاص افزون بر یکهزار و ۵۰۰ هکتار زمین برای اجرای طرح را مورد اشاره قرار داد و گفت: زیرساخت‌های لازم مانند آب و برق نیز در منطقه ویژه اقتصادی تأمین و در کنار وجود راه‌آهن و امکانات ترانزیت جاده‌ای کالا، مزیتی برای استقرار در آن محسوب می‌شود.
عملیات ساخت منطقه ویژه اقتصادی کاشان از سر گرفته شد
به گزارش ایصال نیوز به نقل از ایرنا، عملیات اجرایی منطقه ویژه اقتصادی کاشان روز شنبه در آیینی با حضور رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی از سر گرفته شد.

اعتبار اولیه تأمین زیرساخت‌های طرح منطقه ویژه اقتصادی کاشان نزدیک به ۶۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

این طرح در زمینی به مساحت یکهزار و ۵۰۰ هکتار اجرا خواهد شد که از این میزان، یکهزار و ۳۴۴ هکتار در راستای تشویق سرمایه‌گذاران به تملک ایمیدرو درآمده است.

کلنگ ساخت این منطقه ویژه اقتصادی پیش‌تر در سال ۹۴ زمین خورد اما به دلیل مسائلی مانند فقدان مجوزهای لازم از سوی سازمان حفاظت از محیط زیست بلاتکلیف مانده بود.

فرماندار ویژه کاشان در این آئین، اختصاص افزون بر یکهزار و ۵۰۰ هکتار زمین برای اجرای طرح را مورد اشاره قرار داد و گفت: زیرساخت‌های لازم مانند آب و برق نیز در منطقه ویژه اقتصادی تأمین و در کنار وجود راه‌آهن و امکانات ترانزیت جاده‌ای کالا، مزیتی برای استقرار در آن محسوب می‌شود.

علی‌اکبر مرتضایی‌قهرودی دریافت مجوز سازمان حفاظت از محیط زیست برای مرحله نخست طرح با گستره ۲۵۰ هکتار، تأمین جاده دسترسی و برنامه‌ریزی برای تأمین زیرساخت‌های استقرار دائم سرمایه‌گذاران، انتخاب پیمانکار فنس‌کشی و ساخت جاده دسترسی به میزان ۲۵۰ هکتار از جمله اقدام‌های صورت گرفته تا کنون برشمرد.

وی بیان کرد: ظرفیت لازم برای استقرار واحدهای صنعتی تولیدی متوسط و کوچک در منطقه ویژه اقتصادی کاشان با هدف برندسازی و ساخت ماشین‌آلات تولید و انتقال برق، قطعه ماشین‌آلات با تجهیزات الکترونیکی، استقرار ماشین‌آلات با فناوری جدید، تولید کانی‌های غیرفلزی، بازیافت فلزات و واحدهای فرآوری املاح تبخیری همجوار دریاچه نمک است.

جانمایی مناسب در ۳۰ کیلومتری کاشان و مجاور اصفهان، قم و تهران، امکان دسترسی به بزرگراه‌های اصلی کشور، وجود راه‌آهن سراسری و فرودگاه از جمله مزیت‌های منطقه ویژه اقتصادی کاشان محسوب می‌شود که سال ۸۹ به تصویب هیأت دولت و مجلس شورای اسلامی رسیده بود.

شهرستان ۳۶۵ هزار نفری کاشان با استقرار یکهزار و ۲۰۰ واحد تولیدی و صنعتی کوچک و بزرگ، از ظرفیت صادراتی سالانه افزون بر ۲۲۶ میلیون دلار کالا برخوردار است.

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما