plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸
کد مطلب : ۲۶۷۵
جذب نخبگان در هیئت علمی دانشگاهها

وزیر علوم بر تسهیل جذب نخبگان در دانشگاه‌ها تاکید کرد

دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی و پژوهشی در کوتاه‌ترین زمان ممکن، وضعیت نخبگان را بررسی نمایند
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نامه‌ای به رؤسای دانشگاه‌ها بر تسهیل فرآیند جذب نخبگان و جذب حداکثری تاکید و اظهار کرد: شرکت متقاضیان عضویت هیات علمی تأییدشده بنیاد ملی نخبگان، مقید به جدول زمانی فراخوان‌ها نباشد.
وزیر علوم بر تسهیل جذب نخبگان در دانشگاه‌ها تاکید کرد
به گزارش ایصال نیوز، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نامه‌ای به رؤسای دانشگاه‌ها بر تسهیل فرآیند جذب نخبگان و جذب حداکثری تاکید کردند. منصور غلامی وزیر علوم در این نامه ابلاغیه خطاب به رؤسای دانشگاه‌های کشور اظهار داشتکرد: حسب تقاضای معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و رئیس بنیاد ملی نخبگان، در خصوص تسهیل فرآیند جذب نخبگان، ضمن هماهنگی با مرکز جذب اعضای هیئت علمی، مقرر شد شرکت متقاضیان عضویت هیئت علمی تأیید شده بنیاد ملی نخبگان در فراخوان‌ها مقید به زمان و دوره‌ای خاص و جدول زمانی فراخوان‌ها نباشد.
در بخش دیگری از نامه وزیر علوم به رؤسای دانشگاه‌ها آمده است: در هر زمان با معرفی بنیاد به مرکز جذب و ایجاد کد ورود به سامانه از سوی مرکز جذب اعضای هیئت علمی، ورود متقاضیان به سامانه ثبت و زمینه بررسی تقاضای آنان فراهم خواهد شد. بر اساس این نامه، ضروری است دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی و پژوهشی در کوتاه‌ترین زمان ممکن، وضعیت نخبگان را بررسی و نتایج مقایسه آنان با سایر داوطلبان را در سامانه درج کنند.
وزیر علوم در این نامه نوشت: مرکز جذب نیز موظف است گزارش همکاری و جدول زمانی رسیدگی دانشگاه‌ها را هر شش ماه یک‌بار به اینجانب و رئیس محترم بنیاد ملی نخبگان ارسال کند. غلامی تاکید کرد که رؤسای دانشگاه‌ها با توجه به ضرورت رسیدگی سریع به تقاضاها ترتیبی دهند تا حکم عضویت پیمانی متقاضیان صادر شود و هم‌زمان تقاضای معافیت کبر سن آنان در دستور اولین جلسه هیئت امنای دانشگاه یا مؤسسه مربوطه قرار گیرد. حداکثر معافیت کبر سن برای نخبگان، مانند سایر افراد، پنج سال و موافقت هیئت امنای ذیربط برای تمدید حکم پیمانی در سال دوم ضروری است.
انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما