plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۶:۲۳
کد مطلب : ۲۶۲۱۹

دیدار الکاظمی و العامری با محوریت خروج از بحران سیاسی عراق

همزمان با عقب نشینی جریان صدر از تحصن در مقابل مقر شورای عالی قضایی عراق، مصطفی‌الکاظمی نخست وزیر دولت پیشبرد امور با هادی العامری رئیس ائتلاف الفتح دیدار و درباره راهکارهای خروج از بحران کنونی عراق گفت‌وگو و رایزنی کرد.
دیدار الکاظمی و العامری با محوریت خروج از بحران سیاسی عراق
به گزارش ایصال نیوز، «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر دولت پیشبرد امور عراق با «هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح دیدار کرد.

دفتر الکاظمی در بیانیه‌ای اعلام کرد که وی در این دیدار بر ضرورت تقویت راهکارهای تفاهم، گفت‌وگو و نقاط همگرایی به عنوان تنها راه خروج از بحران سیاسی کنونی تأکید کرد.

بنابر گزارش وبگاه «السومریة نیوز»، در این دیدار آخرین تحولات سیاسی عراق و روند تفاهم‌ و نزدیک شدن گروه‌های سیاسی به یکدیگر بررسی شد.

در این دیدار همچنین همیت گفت‌وگو و تبادل دیدگاه‌های گروه‌های سیاسی عراق، تقویت راهکارهای تفاهم و گفت‌وگو و همگرایی به عنوان تنها راه خروج از بحران سیاسی کنونی مورد تأکید قرار گرفت.

دو طرف همچنین مهم‌ترین تحولات مربوط به طرح ابتکاری الکاظمی برای گفت‌وگوی ملی با هدف مهیا کردن زمینه دستیابی فراکسیون‌های سیاسی به توافقات ملی در جهت تقویت امنیت و ثبات در سراسر عراق را بررسی کردند.

لغو تحصن طرفداران صدر در مقابل دادگاه عالی

از سوی دیگر، شامگاه دیروز سه شنبه،شورای عالی قضایی عراق در بیانیه ای اعلام کرد که فعالیت همه دادگاه ها از صبح چهارشنبه به صورت طبیعی از سرگرفته می شود.

در بیانیه شورای عالی قضایی عراق آمده است که با توجه به عقب نشینی تظاهرات کنندگان و رفع محاصره ساختمان شورای عالی قضایی و دادگاه عالی فدرال، تمامی دادگاه ها از صبح فردا (چهارشنبه)24 اوت 2022 فعالیت خود را به صورت طبیعی از سرخواهند گرفت.

شورای عالی قضایی ضمن تقدیر از همه طرف ها و شخصیت های داخلی و خارجی در حمایت از دستگاه قضایی و اهتمام به اصل حاکمیت قانون و احترام به قانون اساسی، بر تداوم اتخاذ اقدامات قانونی در حق متخلفان و کسانی که فعالیت نهادهای عمومی را تعطیل می کنند، تاکید کرد.

طرفدران صدر از صبح سه شنبه به سمت ساختمان شورای عالی قضایی رفتند و قصد تحصن در مقابل آن را داشتند که در پی آن شورای عالی قضایی اعلام کرد که فعالیت خود را تا لغو تحصن غیرقانونی معترضان، به حالت تعلیق در آورده است.  

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما