plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۲
کد مطلب : ۲۵۴۸۶
در مراسم سالروز گرامیداشت عملیات غرورآفرین مرصاد

سردار فدوی: دشمنان از ترس نتیجه جنگ حاضر به امضای قطعنامه شدند

ایران توان دفاع بازدارندگی و قدرت اقدام را توامان دارد
جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه در هشت سال دفاع مقدس عراق نوک پیکان جنگی بود که ۸۷ کشور در آن دخالت داشتند، تصریح کرد: دشمنان برای ادامه دار شدن جنگ تحمیلی زمینه سازی می کردند و بعد از فراز و نشیب های فراوان، بر خود لرزیدند که مبادا جمهوری اسلامی برنده این میدان شود، لذا از ترس نتیجه جنگ، حاضر به امضای قطعنامه شدند.
عکس از بهمن زارعی
عکس از بهمن زارعی
به گزارش ایصال نیوز، سردار «علی فدوی» روز چهارشنبه در مراسم سالروز گرامیداشت عملیات غرورآفرین مرصاد که با حضور فرماندهان نظامی، مدیران و اقشار مختلف مردم در تنگه چهار زبر شهرستان کرمانشاه برگزار شد، افزود: در دهه ۶۰ به دشمنان ثابت شد جمهوری اسلامی قدرت دفاع از خود را دارد و در دهه هفتاد هم اثبات شد انقلاب اسلامی قدرت بازدارندگی دارد و امروز دشمنان فهمیده اند که اگر بر علیه جمهوری اسلامی اقدام نظامی انجام بدهند خود آنها بیشتر متضرر خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه در هشت سال دفاع مقدس عراق نوک پیکان جنگی بود که ۸۷ کشور در آن دخالت داشتند، تصریح کرد: دشمنان برای ادامه دار شدن جنگ تحمیلی زمینه سازی می کردند و بعد از فراز و نشیب های فراوان و همچنین عملیات والفجر ۸ و کربلای ۵ برخود لرزیدند که مبادا تحلیل آنها درست نباشد و جمهوری اسلامی برنده این میدان شود لذا از ترس نتیجه جنگ حاضر به امضای قطعنامه شدند.

جانشین فرمانده سپاه: ایران توان دفاع بازدارندگی و قدرت اقدام را توامان دارد

این فرمانده ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، برتری رزمندگان اسلام در عملیات مرصاد را یکی از برکت های روزهای آخر جنگ تحمیلی دانست و افزود: منافقین کوردل در آن ایام جلودار خیل عظیمی از دشمنان بودند که به کشور خود خیانت کردند اما با کمک خداوند متعال و شهامت رزمندگان اسلام در عملیات مرصاد ضربه بزرگی بر منافقین وارد کردیم و اگر به موقع وارد عمل می شدیم در پاتاق اجازه نمی‌دادیم حتی یک نفر از آنها جان سالم به در ببرد.

سردار فدوی با اشاره به اینکه وعده خداوند متعال حق است، گفت: بر اساس آیات قرآن اگر مطابق فرمان خداوند عمل کنیم پیروزی از آن ماست و در ۴۳ سالی که از انقلاب اسلامی می‌گذرد ما به تکالیف خود عمل کرده ایم و امروز سربلند، محکم، سرافراز و پرافتخار ایستاده‌ایم به طوری که دشمن مجبور است در برابر جمهوری اسلامی تمام توان خود را به کار گیرد تا علیه او اقدامی نکنیم.

در هیچ عملیاتی مانند مرصاد انسجام و اتحاد مردم نشان داده نشده است

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه هم در ابتدای این مراسم ضمن خیر مقدم به همه حاضران در این برنامه گفت: اگر عنایت خداوند متعال، استحکام نظام، تدبیر امام راحل، شجاعت رزمندگان و حضور مردم نبود در آن مقطع با مشکل مواجه می‌شدیم.

سردار «بهمن ریحانی» با اشاره به اینکه عملیات غرور آفرین مرصاد دستاوردهای زیادی برای جمهوری اسلامی داشته است، افزود: در هیچ عملیاتی مانند مرصاد انسجام و اتحاد مردم نشان داده نشد فلذا باید بدانیم که با ولایت مداری و پیروی از راه شهدا میتوانیم در برابر همه مشکلات ایستادگی کنیم.

به گزارش ایرنا، رزمندگان اسلام در عملیات غرورآفرین مرصاد سه روز در برابر منافقان مقاومت کردند و سرانجام در پنجم مرداد ۱۳۶۷ خورشیدی شکست سختی بر آنان وارد ساختند که نزدیک به یک هزار و ۵۲۳ تن از افراد آنها را کشته، ۲ هزار و ۳۰۰ تن زخمی شدند و ۳۰۵ تن هم به اسارت درآمدند.

جانشین فرمانده سپاه: ایران توان دفاع بازدارندگی و قدرت اقدام را توامان دارد

همچنین از تجهیزات جنگی این گروهک بیش از ۱۲۰ دستگاه تانک، ۴۰۰ دستگاه نفربر، ۹۰ قبضه خمپاره ‌انداز ۸۰ میلی‌متری، ۱۵۰ قبضه خمپاره ‌انداز ۶۰ میلی‌متری و ۳۰ قبضه توپ ۱۰۶ میلی‌متری از میان رفت.

بیش از ۲۷ عملیات طی دوران دفاع مقدس در کرمانشاه از جمله مرصاد، بازی‌ دراز، تنگ حاجیان، محمد رسول‌ الله (ص)، والفجر ۱۰، مطلع‌الفجر انجام شده و همچنین شهر نودشه و روستاهای زرده و دیره شهرستان دالاهو در دوران جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی شدند و اینها همگی سندی بر حقانیت و مظلومیت مردم این دیار است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد، مردم این استان ۳۰ هزار ایثارگر شامل ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۱۹ هزار جانباز و هزار و ۷۵۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

همچنین تقدیم ۸۵۰ زن شهیده، ۱۵۵۰ بانوی جانباز و ۷۵۰ شهید زیر ۱۵ سال از سندهای افتخار مردم این استان است، رتبه اول زنان جانباز کشور و دومین استان که بیشترین تعداد زنان شهیده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده از آن کرمانشاه است.

بیش از ۲۷ عملیات طی دوران دفاع مقدس در کرمانشاه از جمله مرصاد، بازی‌ دراز، تنگ حاجیان، محمد رسول‌ الله (ص)، والفجر ۱۰، مطلع‌الفجر انجام شده و همچنین شهر نودشه و روستاهای زرده و دیره شهرستان دالاهو در دوران جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی شدند و اینها همگی سندی بر حقانیت و مظلومیت مردم این دیار است.

جانشین فرمانده سپاه: ایران توان دفاع بازدارندگی و قدرت اقدام را توامان دارد

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما