plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲
کد مطلب : ۲۵۰۹۳

یکی از سران داعش در سوریه کشته شد

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا از کشته شدن ماهر العقال یکی از سران داعش در سوریه با حمله پهپادی خبر داد. جو بایدن نیز در بیانیه‌ای تاکید کرد که این عملیات اقدامی مهم در راستای تضعیف داعش است.
یکی از سران داعش در سوریه کشته شد
به گزارش ایصال نیوز، پولیتیکو، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا مدعی شد ماهر العقال، یکی از رهبران ارشد گروه تروریستی داعش در یک عملیات «موفقیت‌آمیز» در سوریه به دست ارتش و نیروهای اطلاعاتی ایالات متحده کشته شد.

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا، سنتکام در همین روز اعلام کرد، ماهر العقال در حمله پهپادی در نزدیکی جنديرس در منطقه عفرين در شمال غربی حلب (منطقه تحت اشغال مزدوران ترکیه)کشته شده است.

طبق این بیانیه، در این عملیات دو رهبر گروه داعش هدف قرار گرفتند.

سنتکام اضافه کرده است، براساس ارزیابی‌های اولیه، یک دستیار نزدیک ماهر العقال نیز در این حمله به شدت مجروح شده است.

جو بایدن در بیانیه‌ای تاکید کرد که این عملیات اقدامی مهم در راستای تضعیف داعش است.

رئیس جمهور آمریکا گفت، با کشته شدن ماهر العقال در سوریه «یکی از تروریست‌های اصلی از میدان خارج شد و این امر توانایی داعش برای برنامه‌ریزی، منابع و انجام عملیات‌های خود در منطقه را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. این پیامی قدرتمند برای همه تروریست‌هایی است که سرزمین و منافع ما را در سراسر جهان تهدید می‌کنند.»

پس از اعلام شکست داعش در سوریه در خرداد سال ۱۳۹۸، آمریکا فرماندهان این گروه در سوریه و عراق را هدف قرار داده است.

نیروهای آمریکایی در آبان ۱۳۹۸ اعلام کردند که ابوبکر البغدادی، رهبر گروه تروریستی داعش در حمله نیروهای ویژه در استان ادلب در شمال غربی سوریه کشته شده است.

ابو ابراهیم الهاشمی القرشی چند روز پس از مرگ ابوبکر البغدادی، به عنوان رهبر داعش انتخاب شد، اما او نیز در بهمن سال ۱۴۰۰ در عملیات نیروهای آمریکایی در استان ادلب کشته شد.

داعش طی پنج سال، هزاران نفر را در عراق، سوریه و برخی دیگر از کشورها به قتل رساند و همچنین هزاران نفر را به اسارت و بردگی گرفت و آثار فرهنگی را تخریب کرد.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما