plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۶
کد مطلب : ۲۴۹۸۵

ملاقات وزیران خارجه چین و آمریکا پس از ۹ ماه

وانگ یی و آنتونی بلینکن وزیران امور خارجه چین و آمریکا امروز (شنبه) در حاشیه اجلاس گروه ۲۰ در جزیره بالی اندونزی برای نخستین بار طی ۹ ماه اخیر و با هدف کاهش تنش ها و اختلافات موجود میان دو قدرت شرق و غرب از جمله درخصوص مسائل مرتبط با جنگ اوکراین ملاقات کردند.
ملاقات وزیران خارجه چین و آمریکا پس از ۹ ماه
به گزارش ایصال نیوز و به نقل از رویترز، بلینکن در این ملاقات تصریح کرد که هیچ جایگزینی برای دیپلماسی چهره به چهره میان چین و آمریکا وجود ندارد و در روابط پیچیده و درعین حال مهم میان این دو کشور، موضوع های زیادی برای بحث و گفت و گو وجود دارد.

آخرین ملاقات وزیران خارجه چین و آمریکا قبل از دیدار امروز، به ملاقات ماه اکتبر باز می گردد.

بلینکن مدعی شد که واشنگتن بسیار به دنبال گفت و گوی سازنده و نتیجه بخش با چین است.

وانگ یی وزیر امور خارجه چین نیز بعد از این ملاقات به خبرنگاران گفت: چین و آمریکا دو کشور مهم هستند و بنابراین حفظ روند تبادل نظر میان دو کشور امری ضروری است. به گفت و گو با یکدیگر نیاز داریم تا این اطمینان ایجاد شود که سیر روابط در مسیر درست ادامه خواهد یافت.

اگرچه هنوز محتوای این دیدار رسانه ای نشده است اما براساس گمانه زنی برخی رسانه های غربی ، یکی از مهم ترین موضوعات مطرح شده در این ملاقات، عملیات نظامی روسیه در اوکراین و نیز مسئله تایوان بوده است.

رویترز پیش از انجام این ملاقات نوشت که بلینکن در دیدار با همتای چینی خود تلاش خواهد کرد تا هشدارهای واشنگتن به پکن را در خصوص تبعات حمایت چین از روسیه در جنگ اوکراین تکرار کند ضمن این که دو طرف حرف های مهمی درباره مسئله تایوان رد و بدل خواهند کرد.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما