plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶
کد مطلب : ۲۴۹۴

دولت عراق حمله به سفارت بحرین در بغداد را محکوم کرد

عراقی‌ها در اعتراض به میزبانی بحرین از طراحان «معامله قرن»، به سفارت بحرین حمله کردند
دولت عراق حمله به سفارت بحرین در بغداد را محکوم کرد و این اقدام را به نفع منافع ملی عراق ندانست. تظاهرات کنندگان خشمیگن عراقی شب گذشته در اعتراض به میزبانی بحرین از طرح صلح ادعایی آمریکا موسوم به «معامله قرن» از دیوار سفارت بحرین بالا رفتند و پرچم بحرین را پایین کشیدند. پلیس عراق ساعتی بعد تظاهر کنندگان را از محوطه سفارت بحرین بیرون راند و تعدادی را نیز دستگیر کرد.
دولت عراق حمله به سفارت بحرین در بغداد را محکوم کرد
به گزارش ایصال نیوز، دولت عراق حمله به سفارت بحرین در بغداد و پایین کشیدن پرچم بحرین را محکوم کرد و این اقدام را به نفع منافع ملی عراق ندانست. «العالم» شامگاه پنجشنبه (۶ تیر) از برگزاری تظاهرات علیه نشست اخیر بحرین در برابر ساختمان سفارت منامه در بغداد خبر داد. در جریان این تجمع مردمی که به صورت خودجوش صورت گرفت، معترضان عراقی از حصار آهنی سفارت بحرین بالا رفته و وارد آن شدند و پرچم فلسطین را به جای پرچم بحرین بالا بردند.
دفتر نخست وزیری عراق بیانیه‌ای درباره این حوادث منتشر کرد. در این بیانیه آمده است که دولت عراق از تعدّی شماری از تظاهرات‌کنندگان به ساختمان سفارت بحرین در بغداد، ابراز تأسف می‌کند.
شبکه خبری «السومریه» ضمن نقل این بیانیه، گزارش داد که دفتر نخست وزیر عراق، این اقدامات را تخلف از قانون، حاکمیت دولت و مصونیت هیئتهای دیپلماتیک دانسته است. بر اساس این بیانیه، سرویسهای امنیتی عراق، اقدامات لازم و فوری را برای بیرون راندن معترضان از سفارت و برقراری مجدد نظم انجام داده است.
در این بیانیه تأکید شده که شماری از «مسببان» این اعتراضات، بازداشت شده و قرار است به زودی تحویل دادگاه شوند. نخست وزیر عراق تأکید کرد که دولت عراق در جلوگیری از نقض نظم و قانون جدی است و اجازه انجام چنین کارهایی را نخواهد داد. دفتر عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق تصریح کرد که دولت عراق، قاطعانه هر عملی که امنیت و سلامت هیئت های دیپلماتیک را تهدید کند، رد می‌کند.
وزیر امور خارجه عراق نیز امنیت سفارت خانه ها در عراق را خط قرمز این کشور اعلام کرد و این حمله را محکوم کرد. وزیر کشور عراق نیز با حضور در سفارت بحرین ضمن دلجویی از اعضای سفارت بحرین، این حمله را مردود اعلام کرد.
تظاهر کنندگان خشمیگن عراقی شب گذشته در اعتراض به میزبانی بحرین از طرح صلح ادعایی آمریکا موسوم به «معامله قرن» از دیوار سفارت بحرین بالا رفتند و پرچم بحرین را پایین کشیدند. پلیس عراق ساعتی بعد تظاهر کنندگان را از محوطه سفارت بحرین بیرون راند و تعدادی را نیز دستگیر کرد.  
گفته می‌شود متاسفانه بحرین با پشت پا زدن به آنچه که آرمان فلسین است، روزهای چهارم و پنجم تیرماه میزبان نشست کارگروه اقتصادی موسوم به «صلح از برای شکوفایی» بود. از این نشست به عنوان اولین گام برای اجرای معامله قرن یاد می‌شود.
انتهای پیام/*
۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما