plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۷ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۲
کد مطلب : ۲۴۸۵
حاشیه ها بالاتر از متن

دیدار ترامپ با پوتین و دیگر سران گروه 20 با موضوع ایران

نشستی که روزهای جمعه و شنبه در جزیره مصنوعی «ساکی شیما» برگزار می‌شود
۲۰ اقتصاد بزرگ جهان متشکل از آمریکا، چین، بریتانیا، آلمان، فرانسه، ژاپن، کره جنوبی، هند، عربستان، روسیه، اندونزی، برزیل، کانادا، آفریقای جنوبی، مکزیک، ایتالیا، آرژانتین، ترکیه، استرالیا و اتحادیه اروپا هستند این کشورها که مجموعاً 85 درصد اقتصاد و 66 درصد جمعیت جهان را در اختیار دارند، گروه 20 نگران آن هستند که پیامدهای ادامه اختلافات میان واشنگتن و پکن و منازعات جهانی و منطقه ای مانع رشد اقتصادی جهانی پیش بینی شده گردد.
دیدار ترامپ با پوتین و دیگر سران گروه 20 با موضوع ایران
به گزارش ایصال نیوز، چهاردهمین نشست سران «جی 20» روزهای 28 و 29 ژوئن 2019 (۷ و ۸ تیر ۱۳۹۸) در شهر اوزاکا ژاپن برگزار می شود. رهبران 20 اقتصاد بزرگ جهان متشکل از آمریکا، چین، بریتانیا، آلمان، فرانسه، ژاپن، کره جنوبی، هند، عربستان، روسیه، اندونزی، برزیل، کانادا، آفریقای جنوبی، مکزیک، ایتالیا، آرژانتین، ترکیه، استرالیا و اتحادیه اروپا هستند.

این کشورها که مجموعاً 85 درصد اقتصاد و 66 درصد جمعیت جهان را در اختیار دارند، چشم‌انداز اقتصادی در سال جاری میلادی را رو به رشد می‌بینند، اما نگران آن هستند که پیامدهای ادامه اختلافات میان واشنگتن و پکن  و منازعات جهانی و منطقه ای جلوی این رشد را بگیرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا صبح جمعه به وقت تهران در حاشیه اجلاس سران گروه بیست در شهر اوساکا ژاپن با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دیدار خواهد کرد. این خبر را دفتر مطبوعاتی کاخ سفید اعلام کرده است. دفتر مطبوعاتی کاخ سفید همچنین برنامه دیدار های ترامپ در حاشیه اجلاس سران را منتشر کرده است.

برای برخی از این دیدار ها مثلاً دیدار ترامپ با محمد بن سلمان آل سعود، ولیعهد عربستان فقط 15 دقیقه وقت تخصیص داده شده است رئیس جمهور آمریکا به دنبال آن با شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن دیدار خواهد کرد. اما دیدار بعدی ترامپ بعد از ملاقات با پوتین فقط یک ساعت و نیم بعد با رئیس جمهور برزیل انجام خواهد شد. علاوه بر این قرار است ترامپ با دیگر رهبران جهان از جمله آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، شی جینپینگ، رهبر چین و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه دیدار کند.

پیشتر یک مقام عالی رتبه دولت امریکا گفته بود پوتین و ترامپ اوضاع در ایران، ونزوئلا و اکراین، کنترل تسلیحات، روابط دو جانبه و همچنین موضوع "دخالت" در انتخابات را مورد بحث قرار خواهند داد.
به گفته یوری اوشاکوف، دستیار ریاست جمهوری روسیه، همچنین ممکن است رهبران دو کشور مسائل مربوط به ثبات استراتژیک را مطرح کرده و درگیری ها در سوریه و افغانستان را مورد بحث قرار دهند. ترامپ اعلام کرده انتظار دارد "گفتگوی خوبی" با پوتین داشته باشد.

انتهای پیام/*
۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما