plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۶
کد مطلب : ۶۲۴۴

دستاورد ترامپ در نشست سران ناتو در لندن

دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا در جریان نشست دو روزه سران کشورهای عضو ناتو در لندن موفق شد موافقت دیگر اعضای ناتو را برای افزایش ۴۰۰ میلیارد دلاری هزینه‌های نظامی تا سال ۲۰۲۴ جلب کند.
دستاورد ترامپ در نشست سران ناتو در لندن
به گزارش ایصال نیوز، رییس جمهوری آمریکا پیش از این نیز بارها از هزینه‌های نظامی متحدان کشورش در ناتو گلایه کرده و تاکید کرده بود که ایالات متحده دیگر حاضر نیست از جیب مالیات دهندگان آمریکایی هزینه حفاظت نظامی از متحدان خود را پرداخت کند.

اشاره او به توافق‌نامه نشست سال ۲۰۱۴ سران کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) بود که بر پایه آن هر کشور عضو متعهد شد تا هزینه نظامی خود را حداقل تا ۲ درصد تولیدناخالص داخلی خود افزایش دهد. تعهدی که تاکنون به ویژه از سوی بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا یعنی آلمان و اکثر اعضاء ناتو ایفاء نشده و افزون بر آمریکا تنها ۸ کشور بلغارستان، یونان، لیتوانی، لتونی، لهستان، بریتانیا، استونی و رومانی به آن پایبند بوده‌اند.

در همین حال ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو ضمن اعلام روند رو به رشد هزینه‌های نظامی کشورهای اروپایی و کانادا در سال ۲۰۱۹ از تعهد آنها برای افزایش ۱۳۰ میلیارد دلاری هزینه‌های نظامی متحدان نظامی آمریکا در سال ۲۰۲۰ خبر داد. او همچنین ابراز امیدواری کرد که این رقم تا سال ۲۰۲۴ حدود ۴۰۰ میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.

اجلاس سران ناتو با شرکت رهبران 29 کشور عضو ناتو و در هفتادومین سالگرد تشکیل پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، تحت تدابیر شدید امنیتی، امروز چهارشنبه در لندن به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/*
۳
مرجع : یورونیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما