plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۵ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۴
کد مطلب : ۲۴۶۷
نشستی به بهانه برجام برای اتهام پراکنی علیه ایران

برگزاری نشست شورای امنیت درباره برجام

نماینده اتحادیه اروپا: برجام هیچ جایگزین صلح‌آمیز و قابل اعتمادی ندارد
نشست دوره‌ای شورای امنیت برای بررسی اجرای قطعنامه این شورای درباره توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی، امروز(چهارشنبه) در نیویورک برگزار شد.نماینده اتحادیه اروپا در این نشست همچنین با ابراز تأسف از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای، بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران و نیز اقدام کشورمان در کاهش تعهدات برجامی خود گفت که ما از تهران می‌خواهیم همچنان به توافق هسته‌ای پایبند بماند.
برگزاری نشست شورای امنیت درباره برجام
به گزارش ایصال نیوز، نشست دوره‌ای شورای امنیت برای بررسی اجرای قطعنامه این شورای درباره توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی، امروز(چهارشنبه) در نیویورک برگزار شد. نماینده اتحادیه اروپا در این نشست درباره برنامه هسته‌ای کشورمان از اقدام ایران در کاهش تعهدات برجامی خود ابراز تأسف کرد. او در عین حال تاکید کرد که برجام هیچ جایگزین صلح‌آمیز و قابل اعتمادی ندارد.
نماینده اتحادیه اروپا در این نشست همچنین با ابراز تأسف از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای، بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران و نیز اقدام کشورمان در کاهش تعهدات برجامی خود گفت که ما از تهران می‌خواهیم همچنان به توافق هسته‌ای پایبند بماند.
نماینده اتحادیه اروپا گفت: تلاش‌ها برای راه‌اندازی اینستکس همچنان در جریان است. عدم تمدید معافیت‌های نفتی ایران برای چندین کشور، مانع از اجرای توافق هسته‌ای شده است. او همچنین تاکید کرد که این اتحادیه هیچ ضرب‌الاجلی در رابطه با ایران را نمی‌پذیرد و اعلامیه ایران مبنی بر کاهش تعهدات برجامی خود هیچ کمکی به حفظ توافق هسته‌ای نمی‌کند.
نماینده آمریکا بشدت ایران را مورد انتقاد قرار داد و گفت ایران در تمامی بحرانهای منطقه دخالت دارد و با اقدامات تخریبی خود امنیت کشتیرانی را به خطر انداخته است. وی طبق معمول ایران را متهم به فعالیتهای اتمی برخلاف مفاد برجام نمود.
نماینده روسیه در شورای امنیت سازمان ملل نیز با تاکید بر اینکه ایران به تعهداتش در برجام عمل کرده گفت که روسیه برای برگزاری یک کنفرانس بین المللی برای ایجاد و دستیابی به آرامش و صلح در منطقه خلیج فارس تلاش می کند.
نماینده انگلیس نیز در این نشست با بیان اتهاماتی علیه کشورمان گفت: واجب است که ایران همانند یک کشور نرمال عمل کند و با محیط اطراف خود تعامل داشته باشد. وی مدعی شد که دولت انگلیس اطمینان دارد ایران مسئول حمله به چند نفتکش در نزدیکی بندر فجیره بوده است.
نماینده آلمان نیز به طرح اتهاماتی علیه ایران در رابطه با کمک به حوثی های یمن پرداخت.
ایران همچون گذشته اتهامات آمریکا و غرب را محکوم نموده و ایراد این اتهامات را غیر سازنده و بهانه جویی برای ایجاد تنش در منطقه میداند.ایران پیوسته از همه اعضای شورای امنیت و بویژه از نمایندگان اروپا خواسته است به وظایف خود در قبال صلح جهانی و اجرای کامل برجام توسط همه طرف ها اهتمام بورزند
انتهای پیام/*
۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما