plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۰
کد مطلب : ۲۴۳۰۷
هشتمین سالگرد صدور فتوای جهاد کفایی و تشکیل حشدالشعبی عراق

الکاظمی: فتوای جهاد کفایی حضرت آیت‌الله سیستانی، شکست عراق را به پیروزی بدل کرد

«مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق در سالروز تأسیس حشد الشعبی و صدور فتوای جهاد کفایی علیه گروه تروریستی داعش اعلام کرد فتوای حضرت آیت‌الله العظمی سید علی سیستانی، مرجعیت عالیقدر تشیع، شکست را به پیروزی تبدیل کرد.
الکاظمی: فتوای جهاد کفایی حضرت آیت‌الله سیستانی، شکست عراق را به پیروزی بدل کرد
به گزارش ایصال نیوز، الکاظمی در توئیتی نوشت: «فتوای جضرت آیت‌الله العظمی سیستانی، عقب‌نشینی را به پیش‌روی و شکست را به پیروزی بدل کرد و این فتوا برای نجات عراق به کمک نیروهای قهرمان کشور آمد و عزم و اراده و عقیده راسخ آنها را عیان کرد و در نتیجه، شکست و هلاکت نصیب تروریست‌ها شد.»

الکاظمی در پایان نوشت: نیروهای امنیتی مختلف ما، دست کوبنده و آماده عراق برای دفع هر تجاوزی باقی خواهند ماند.

۸ سال پیش در چنین روزی یعنی ۱۳ ژوئن سال ۲۰۱۴ میلادی حضرت آیت‌الله العظمی سید علی سیستانی مرجعیت عالیقدر تشیع در پی اشغال و سقوط متوالی شهرهای عراق به دست تروریست‌های داعش، فتوای جهاد کفایی در دفاع از عراق و مقدسات آن را صادر کردند.

با اعلام این فتوا هزاران تن از مردم عراق از پیر و جوان فوج فوج به فتوای ایشان لبیک گفتند و برای مبارزه با گروه تروریستی داعش و عقب راندن آنها از شهرهای اشغال شده به میدان‌ نبرد شتافتند.

پارلمان عراق در سه سال پیش و در پنجمین سالگرد صدور فتوای جهاد کفایی، تصویب کرد که ۱۳ ژوئن (سالروز صدور فتوای حضرت آیت الله العظمی سیستانی) به عنوان مناسبتی ملی گرامی داشته شود.

مار حکیم: فتوای جهاد کفایی پیوند مستحکم مردم عراق با مرجعیت را آشکار ساخت

رئیس ائتلاف نیروهای ملی عراق در بیانیه ای عنوان کرد: «فتوای جهاد کفایی عراقی ها را در مقابله با تروریسم داعشی متحد کرد».

«عمار حکیم» در این بیانیه افزود:« جهاد کفایی صادر شده توسط مرجعیت عالی دینی را در هشمین سالروز آن به خاطر می آوریم که نه فقط محدود به بیدار کردن همت های غیورمردان بود بلکه مبنای تربیتی و معرفتی مردم عراق و ارتباط نزدیک آنها با مرجعیت دینی را برای افکار عمومی جهان آشکار ساخت».

حکیم در ادامه این بیانیه تاکید کرد: «این فتوای مبارک، عراقی ها را با وجود تنوع طیف ها و مذاهب و قومیت ها و حتی اعتقادات و مشرب های سیاسی و فرهنگی، در یک سرنوشت واحد گرد هم آورد و آنها را در برابر تروریسم پیروز گرداند و اوضاع را به روال عادی باز گرداند و زمین را از چنگال های اشرار آزاد کرد. خوشا به حال مرجعیت عالی دینی و خوشا به حال غیورمردان این سرزمین که به ندایش لبیک گفتند و خوشا به حال ایثارگران و خانواده هایشان».

*الاسدی: با فتوای آیت الله العظمی سیستانی میلیون ها نفر علیه داعش بسیج شدند

از سوی دیگر، سخنگوی ائتلاف الفتح عراق، گفت حشدالشعبی از بدو تأسیس، دفاع از میهن و هر آنچه که مربوط به آینده نسل هایش است را به عهده گرفته است.

احمد الاسدی در نشست خبری به مناسبت هشتمین سالگرد تأسیس حشد الشعبی افزود: شهید ابومهدی المهندس یکی از مهمترین دلایل انسجام و ثبات مردم عراق بوده و هست.

وی ادامه داد: حشد به برکت استقامت و صبر مجاهدین ایجاد شد تا باقی بماند و ما به امانت شهید ابومهدی المهندس وفادار خواهیم ماند.

الاسدی خاطرنشان کرد: ما با هر چه داریم از امنیت عراق دفاع می کنیم. به یاد می آوریم وقتی رعب و وحشت عراق را درنوردیده بود میلیون ها نفر برای دفاع از عراق پس از فتوای آیت الله العظمی علی سیستانی برای جلوگیری از گسترش گروه تروریستی داعش بسیج شدند.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : شفقنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما