plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۶:۳۱
کد مطلب : ۲۴۱۳۷

لغو سفر لاوروف به صربستان؛ کشورهای اروپایی حریم هوایی خود را بستند

منابع روسی گزارش دادند که سفر وزیر خارجه این کشور به صربستان به دلیل بستن حریم هوایی کشورهای اطراف آن به روی هواپیمای حامل لاوروف لغو شده است. بسیاری از کشورهای اروپایی برخی از مقامات روسیه از جمله پوتین و لاوروف را تحریم کرده‌اند.
لغو سفر لاوروف به صربستان؛ کشورهای اروپایی حریم هوایی خود را بستند
به گزارش ایصال نیوز، یک مقام ارشد وزارت خارجه روسیه به اینترفکس گفت که کشورهای اطراف صربستان از جمله بلغارستان، مقدونیه شمالی و مونته نگرو حاضر نشدند به هواپیمای حامل سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه، اجازه عبور از حریم هوایی خود را بدهند.

بک منبع رسمی در وزارت امورخارجه روسیه گزارش رسانه‌های صربستان را تائید کرد که بلغارستان، مقدونیه شمالی و مونته نگرو همسایگان صربستان، به هواپیمایی که قرار بود روز دوشنبه این دیپلمات ارشد مسکو را به بلگراد برساند، مجوز عبور نداده و حریم هوایی خود را بر روی آن بسته‌اند.

این منبع افزود، دیپلماسی روسیه هنوز نتوانسته بر ترابری چیره شود.

صربستان که روابط فرهنگی نزدیکی با روسیه دارد، تاکنون با پس زدن فشارها برای موضع گیری علیه روسیه در جنگ اوکراین که از ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) آغاز شد، به تحریم‌های غرب علیه مسکو نپیوسته است.

در همین حال منابع روسی از لغو سفر لاوروف به صربستان به دلیل بسته بودن حریم هوایی کشورهای اطراف به روی هواپیماهای روسیه خبر دادند.

گفتنی است پس از تهاجم نظامی روسیه علیه اوکراین از زمستان گذشته، بسیاری از کشورهای اروپایی برخی از مقامات روسیه از جمله ولادیمیر پوتین رییس جمهوری و سرگئی لاوروف وزیر خارجه این کشور را تحریم و ورود هواپیماهای روسی به حریم هوایی خود را ممنوع کرده‌اند.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما