plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۵
کد مطلب : ۲۳۲۵۶

آنکارا یونان را به تجاوز مکرر به حریم هوایی کشورش متهم کرد

ترکیه روز جمعه یونان را به تجاوز مکرر به حریم هوایی خود متهم کرد. این در حالی است که روز گذشته یعنی پنج‌شنبه، نخست وزیر یونان، کیریاکوس میتسوتاکیس، آنکارا را به تجاوز به حریم هوایی کشورش متهم کرده بود.
آنکارا یونان را به تجاوز مکرر به حریم هوایی کشورش متهم کرد
یکی از اعضای بخش دفاعی ترکیه در این باره به خبرگزاری فرانسه گفت که «جنگنده‌های نیروهای هوایی یونان در طی سه روز ۳۰ بار به حریم هوایی ما تجاوز کرده‌اند.»

نخست وزیر یونان روز پنج‌شنبه در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو را «از آخرین رفتارهای تحریک‌آمیر نیروهای مسلح ترکیه، که به حریم هوایی یونان تجاوز می‌کنند و به شکلی خطرناک به جزیره‌های یونانی نزدیک ‌می‌شوند» مطلع کرده است. یونان و ترکیه هر دو عضو ناتو هستند.

این در حالی است که رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه و نخست‌وزیر یونان در اسفندماه گذشته پس از دیدار و گفت‌وگو در استانبول اعلام کرده بودند که بیشتر بر مسائلی که دو کشور را متحد می‌کند تمرکز می‌کنند تا مسائلی که مایه تنش بین دو کشور است.

با وجود این دیدار، روابط دیپلماتیک بین آنکارا و آتن گهگاه بر سر اتهامات متقابل عدم رعایت مرزها و حریم‌های هوایی و دریایی دچار تنش می‌شود. 

انتهای پیام/*
۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما