plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۵
کد مطلب : ۱۱۱۶۶

نخستین موزه زیرآبی با اشیاء ۲۵۰۰ ساله در یونان افتتاح شد

با افتتاح نخستین موزه زیر آب در یونان، گردشگران و علاقمندان به موزه‌، فرصت خواهند یافت تا ضمن غواصی، یک کشتی باستانی را که در قرن پنجم پیش از میلاد غرق شده تماشا کنند.
نخستین موزه زیرآبی با اشیاء ۲۵۰۰ ساله در یونان افتتاح شد
به گزارش ایصال نیوز، این کشتی باستانی که حامل حدود ۳ تا ۴ هزار خمره آمفورا بود، در سال ۴۲۵ پیش از میلاد به دلیل بدی آب و هوا غرق شد.

آمفوراها که بیشتر آنها امروز سالم مانده‌اند در سال ۱۹۸۵ به دست یک ماهیگیر کشف شده بودند. آمفورا خمره‌ سفالی بزرگی با دو دسته است که در یونان باستان از آن برای نگهداری شراب، روغن، غلات و نظایر آن استفاده می‌کردند.

با افتتاح این موزه، یونان بعد از هزاران سال، بار دیگر صاحب نمایشگاهی مانند معبد باستانی «پارتنون» شده است که این بار در زیر آب قرار دارد.

موزه زیر دریایی یونان در نزدیکی جزیره کوچک پریسترا در طول جزیره آلونیسوس در عمق ۲۱ تا ۲۸ متری قرار دارد.

این موزه از ۳ اوت تا ۳ اکتبر پذیرای علاقه‌مندان است. برای گردشگرانی که نمی‌توانند با غواصی زیر آب بروند، امکان بازدید از موزه به شیوه مجازی وجود دارد.

گفتنی است، ترکیه نیز مشابه چنین پروژه ای را در دست احداث دارد. با کشف بقایای یک بازیلیکای باستانی در شمال غرب استان بورسا در ترکیه، مقامات این استان از برنامه ای برای تبدیل این مکان به یک موزه باستان شناسی زیرآبی خبر می دهند.

این بازیلیکای متعلق به دوره بیزانس سال گذشته در زیر آبهای دریاچه ایزنیک کشف شده بود.

انتهای پیام/*
۳
مرجع : یورونیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما