plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۹
کد مطلب : ۲۳۲۲۹

سفر آنتونیو گوترش به اوکراین و بازدید از شهرهای ایرپین و بوچا

گوترش با سفر به اوکراین در بازدید از شهر بوچا و بورودیانکا با محکوم کردن جنگ اوکراین گفت: جنگ در قرن بیست و یکم پوچ و بی‌معناست.
سفر آنتونیو گوترش به اوکراین و بازدید از شهرهای ایرپین و بوچا
به گزارش ایصال نیوز، آنتونیو گوترش در بازدید از بورودیانکا واقع در حومه شهر کی‌یف، جایی که گفته می‌شود روس‌ها دست به قتل عام غیرنظامیان زده‌اند گفت: «با دیدن چنین مکان وحشتناکی، بار دیگر اهمیت موضوع انجام یک تحقیق کامل و تعیین مسئولیت‌ها برجسته می‌شود.»

گوترش پیش از این نیز در ماه مارس از روسیه خواسته بود که برای روشن شدن حقایق در این باره، با دیوان بین‌المللی کیفری موافقت کند.

دبیرکل ساززمان ملل همچنین در جریان سخنانی که مقابل یکی از خانه‌های ویران شدۀ مناطق جنگ زدۀ بورودیانکا ایراد کرد، افزود: «من خانواده‌ام را در یکی از این خانه‌ها تصور می‌کنم...، نوه‌هایم را می‌بینم که وحشت زده می‌دوند. جنگ در قرن بیست و یکم بی‌معناست، هیچ جنگی در قرن ۲۱ قابل قبول نیست.»

 اواخر دیروز چهارشنبه نیز آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل پس از سفر به روسیه و دیدار با پوتین با هدف پایان دادن به این جنگ، وارد شهر کی‌یف، پایتخت اوکراین شد.

قرار است گوترش پس از بازدید از شهرهای جنگ زده ایرپین و بوچا و ویرانی های ناشی از تهاجم روسیه، به دیدار دیمیترو کولبا، وزیر خارجه و ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین برود.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : یورونیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما