plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲
کد مطلب : ۲۳۱۵
انتقادات از عبدالمهدی در عراق بالا گرفت

ائتلاف عمار حکیم مهمترین شکاف در صفوف حامیان دولت عراق را علنی کرد

مقتدا صدر و گروههای «النصر» و «دولةالقانون» هم علیه سیاستهای عادل عبدالمهدی مواضع تندتری گرفتند
جریان حکمت ملی عراق دیروز در بیانیه ای رسما تصمیم خود را برای "مخالفت سازنده" با دولت عراق به ریاست عادل عبدالمهدی اعلام کرد. گروه عمار حکیم به بهانه افزایش مشکلات سیاسی، مدیریتی و معیشتی عراق راه انتقاد سازنده بعنوان یک گروه معارض سیاسی را در پیش گرفت. به نظر می رسد اختلاف بر سر اداره کشور و خصوصا انتخاب وزیران كشور و دفاع باز هم عراق را به باتلاق نزاع سیاسی و حزبی در زیر سقف پارلمان بکشاند.
ائتلاف عمار حکیم مهمترین شکاف در صفوف حامیان دولت عراق را علنی کرد
به گزارش ایصال نیوز، جریان «حکمت» که رهبری آن بر عهده سید عمار حکیم است در بیانیه ای که دیروز یک شنبه منتشر کرد، آورده است: در جلسه فوق العاده ای که در ساختمان مرکزی جریان حکمت برگزار شد، اوضاع سیاسی کشور و اوضاع معیشتی مردم و مشکلات پیش روی مردم عراق مورد بحث و بررسی شد.
در ادامه این بیانیه آمده است: با توجه به تجدید نظر در چشم اندازها و نظرات مطرح شده در گذشته که در دفتر مرکزی مورد بحث و بررسی قرار گرفت در نهایت رهبری جریان حکمت ملی تصمیم به اتخاذ راهبرد (مخالفت سیاسی و قانونی سازنده) و التزام کامل به این تصمیم و تمامی الزامات آن در نقش آفرینی و تحرک سیاسی ملی گرفت.
ائتلاف النصر به رهبری العبادی نیز در بیانیه ای اعلام کرده بود که دولت عبدالمهدی در صورتی که از خط مشی مورد نیاز برای رفع موانع کشور فاصله بگیرد با آن شدیداً مخالفت می کند.
خبرگزاری عراقیه نیز به نقل از برخی نمایندگان ائتلاف قانون به رهبری نوری مالکی از عملکرد ضعیف عادل عبد المهدی نخست وزیر عراق انتقاد کردند.
مقتدا صدر نیز دیروز در بیانیه ای به مشکلات کمبود شدید برق در عراق اشاره کرد و با انتقاد از ضعف مدیریت خدمات رسانی، خواستار حذف نفوذ گروهها و میلیشیات و حذف سهم خواهی حزبی در اداره کشور شد. وی در بیانیه انتقادی خود، پیشنهاد کرد برق خانه مسئولان قطع شود تا درد مردم را درک کنند! 
گفتنی است دولت عادل عبدالمهدی روز قبل دو وزیر برای وزارتخانه های دفاع و کشور معرفی کرده بود که با معرفی این دو وزیر پیشنهادی، هم جلسه مجلس به تعویق افتاد و هم آتش مخالفتهای حزبی بیشتر شد. 
به نظر می رسد اختلاف بر سر اداره کشور و خصوصا انتخاب وزیران كشور و دفاع باز هم عراق را به باتلاق نزاع سیاسی و حزبی در زیر سقف پارلمان بکشاند.
انتهای پیام/*  
۳
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما