plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۰
کد مطلب : ۲۲۸۳۵

پوتین: به اهداف اصیل عملیات نظامی در اوکراین دست خواهیم یافت

پوتین در روز ملی فضایی روسیه در بازدید از منطقه آموزشی شرق روسیه گفت: نیروهای روس در اوکراین شجاعانه و کارآمد عمل می‌کنند.
پوتین: به اهداف اصیل عملیات نظامی در اوکراین دست خواهیم یافت
به گزارش ایصال نیوز، به نقل از رویترز، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز سه‌شنبه گفت نیروهای روس که عملیات نظامی مسکو در اوکراین را انجام می‌دهند، شجاعانه و کارآمد عمل می‌کنند و از مدرن‌ترین سلاح‌ها بهره می‌برند.

قرار است امروز رئیس جمهور روسیه با رئیس جمهور بلاروس ملاقات کند.

روسیه در 24 فوریه با تهاجم نظامی، ده‌ها هزار نیرو را در قالب یک عملیات ویژه برای تضعیف قابلیت‌های نظامی همسایه جنوبی خود و ریشه‌کن کردن افرادی که آنها را ملی‌گرایان خطرناک می‌خواند، به اوکراین اعزام کرد.

پوتین برای گفتگو با الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهور بلاروس، به منطقه آمور در شرق روسیه پرواز کرد و انتظار می‌رود این گفتگوها بر اوکراین و هماهنگی‌های بیشتر روسیه و بلاروس متمرکز شود.

پوتین افزود عملیات نظامی مسکو در اوکراین بدون شک به آنچه که به گفته او "اهداف اصیل" آن است، دست خواهد یافت.

وی در مراسم اهدای جوایز در وستوچنی در خاور دور روسیه گفت مسکو چاره دیگری جز آغاز عملیات نظامی برای حفاظت از روسیه و درگیری با نیروهای ضد روس اوکراین نداشت.

پوتین گفت: ما قصد انزوا نداریم. منزوی کردن شدید کسی در دنیای مدرن غیرممکن است - به ویژه کشور پهناوری مانند روسیه.

بر اساس گزارش تلویزیون دولتی روسیه، پوتین گفت: «تحریم‌ها کامل بودند، انزوا کامل بود، اما اتحاد جماهیر شوروی همچنان در فضا اولین بود.»

لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس اصرار دارد بلاروس باید در مذاکرات برای حل مناقشه در اوکراین مشارکت داشته باشد و گفته است که برچسب زدن به بلاروس با عنوان «همدستِ متجاوز» غیرمنصفانه است.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما