plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵
کد مطلب : ۲۲۶۱۴

عمران خان: رای برکناری ام را نمی پذیرم

«عمران خان» نخست وزیر پاکستان اعلام کرد، رای پارلمان به برکناری احتمالی اش که هماهنگ شده با آمریکاست را نمی پذیرد.
عمران خان: رای برکناری ام را نمی پذیرم
حزب مخالف دولت پاکستان به دنبال رای عدم اعتماد و برکناری او از سمت نخست وزیری هستند. جنبش متحد قوی پاکستان که از متحدان کلیدی عمران خان محسوب می‌شود، از ائتلاف با دولت عمران خان خارج شد.

خبرگزاری «رویترز» -- عمران‌خان در مصاحبه با گروهی از خبرنگاران خارجی در دفترش گفت: «چگونه می توانم نتایج این رای اعتماد را بپذیرم در حالی که تمامی این روند بی اعتبار است؟ دموکراسی برپایه اختیاراتِ اخلاقی عمل می کند. پس از این همدستی چه اختیارات اخلاقی باقی می ماند؟»

وی در ادامه افزود: «حرکتی که برای برکناری من آغاز شده مداخله آشکار آمریکا در سیاست های داخلی پاکستان و تلاشی برای تغییر حکومت در این کشور است.»

عمران خان که اکثریت پارلمان را پس از اینکه متحدانش ائتلاف دولت را ترک کرده و به مخالفان پیوستند از دست داده، طرفدارانش را ترغیب کرده تا به نشانه اعتراض امروز یکشنبه پیش از رای اعتماد پارلمان به خیابان ها بیایند.

از سوی دیگر ساعاتی پیش از سخنانِ عمران خان، ژنرال «قمر جاوید باجوا» رئیس ارتش اعلام کرد پاکستان خواستار گسترش روابط با آمریکاست. او در کنفرانس امنیت در اسلام آباد اضافه کرد: «ما تاریخ طولانی از روابط خوب و استراتژیک را با آمریکا در کارنامه داریم.»

وی در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه پاکستان از روابط دیپلماتیک و تجاری نزدیک با چین خشنود است، گفت: «ما در تلاشیم تا روابط خوبمان را با هر دو کشور چین و آمریکا گسترش دهیم.»

سفارت آمریکا در اسلام آباد تاکنون درباره این سخنان اظهارنظری نکرده است.

«جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا از زمان آغاز ریاست جمهوری اش با «عمران خان» تماس نگرفته است. با این وجود کاخ سفید هرگونه اقدامی برای سرنگونی وی را رد کرده است.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما