plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۵
کد مطلب : ۲۲۵۴۰

تحریم های تازه واشنگتن علیه یک فرد و چند نهاد به بهانه حمله موشکی به اربیل

وزارت خزانه داری آمریکا نام یک فرد و چند شرکت و نهاد را به بهانه حمله موشکی ۱۳ مارس (سوم فروردین) ایران به اربیل عراق به فهرست تحریم های مربوط به ایران افزود.
تحریم های تازه واشنگتن علیه یک فرد و چند نهاد به بهانه حمله موشکی به اربیل
به گزارش ایصال نیوز از وزارت خارجه آمریکا، یک فرد مرتبط با سازمان پژوهش و جهاد خودکفایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و صنایع شیمیایی پارچین، تحت تحریم قرار گرفته است.

تارنمای وزارت خزانه داری آمریکا می افزاید که دفتر کنترل دارایی های خارجی "اوفک"؛ محمد علی حسینی و شبکه شرکت های او را که مواد و قطعات پیشرانه موشک های بالستیک را برای سپاه فراهم می کرده به همراه صنایع شیمیایی پارچین و یک شرکت وابسته به سازمان صنایع دفاعی ایران، تحریم کرده است.

اوفک وابسته به وزارت خزانه داری آمریکا همچنین یک شرکت ایرانی را که واسطه اصلی برای تهیه قطعات پیشرانه موشک بوده، تحریم کرده است.

دولت آمریکا ادعا کرده که این تحریم ها در پی حمله موشکی ۱۳ مارس (سوم فروردین) ایران به اربیل عراق اعمال می شود که در واقع یک مکان جاسوسی صهیونیست ها بود.
نام شرکت های تحت تحریم، جستار صنعت دلیجان، سینا کامپوزیت دلیجان، سایه بان سپهر دلیجان و شرکت صدر اعلام شده است.

خزانه داری آمریکا همچنین این تحریم ها را با حملات موشکی نیروهای مردمی یمن به تاسیسات نفتی و پایگاه های نظامی عربستان و امارات، مرتبط دانسته است.

 
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما