plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۲
کد مطلب : ۲۲۴۲۰

روسیه پایگاه نیروهای خارجی در اوکراین را با موشک «اسکندر» هدف گرفت

ارتش روسیه امروز (جمعه) با انتشار ویدیویی اعلام کرد که یک پایگاه نیروهای خارجی در اوکراین را با استفاده از موشک بالستیک تاکتیکی «اسکندر اِم» هدف قرار داده است.
روسیه پایگاه نیروهای خارجی در اوکراین را با موشک «اسکندر» هدف گرفت
به گزارش ایصال نیوز و به نقل از وبگاه «ریانووستی»، این ویدئو نشان می‌دهد که چگونه پرتابگر موشک اسکندر به همراه یک وسیله نقلیه بارگیری وارد موقعیت می‌شود، خدمه رزمی برای شلیک آماده می‌شوند و سپس موشک بالستیک «9M723» پرتاب می‌گردد.

این ویدئو همچنین تصاویری از پرتاب موشک‌های کروز «آر-۵۰۰» از مجموعه «اسکندر اِم» از پرتابگرهای دیگر را نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش، رئیس محاسبات پرتابگر اعلام کرد که موشک بالستیک به ساختمانی که نیروهای خارجی در آن قرار داشتند و پایگاه آموزشی آنها در اوکراین بود، اصابت کرد.

ارتش روسیه در پایان گفت: «از آنجایی که در این حمله از کلاهک ضد زره انفجاری قوی استفاده شد، ساختمان ۶۰ متری تقریباً به طور کامل تخریب شد و دشمن مورد اصابت قرار گرفت».

بنابر گزارش ریانووستی، موشک بالستیک اسکندر برای حمله به اهداف در پشت خطوط دشمن طراحی شده است. دقت شلیک بالا در برد قابل توجه، زمان آماده سازی کوتاه برای پرتاب، بازده بالای غلبه بر دفاع موشکی به این سامانه موشکی این امکان را می‌دهد که به سرعت از شکست هر هدف معمولی با یک پرتاب و یا دو موشک اطمینان حاصل کند.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما