plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۵
کد مطلب : ۲۲۳۹۹

موفقیت مقتدی صدر در تشکیل ائتلاف «نجات میهن»در عراق

ائتلاف «نجات میهن» نامزدهای ریاست‌جمهوری و نخست‌وزیری خود را معرفی کرد
جریان صدر، حزب دمکرات کردستان و اتحاد اهل سنت حاکمیت، از تشکیل ائتلاف جدید با نام نجات میهن در پارلمان عراق خبر داده و «ریبر احمد خالد»را برای تصدی پست ریاست جمهوری و «محمدجعفر صدر» را برای تصدی پست نخست وزیری این کشور معرفی کردند.
موفقیت مقتدی صدر در تشکیل ائتلاف «نجات میهن»در عراق
به گزارش ایصال نیوز، «حسن العذاری»، رئیس فراکسیون پارلمانی جریان صدر شامگاه دیروز (چهارشنبه) در یک کنفرانس مطبوعاتی به همراه شماری از رهبران این جریان شیعی به رهبری «مقتدی صدر»، حزب دمکرات کردستان به رهبری «مسعود بارزانی» و هم پیمانی سُنی حاکمیت به رهبری «محمد الحلبوسی و خمیس الخنجر»، تشکیل یک ائتلاف جدید و مشترک میان آنها تحت عنوان «نجات میهن» را اعلام کرده و از آن به عنوان بزرگ ترین فراکسیون در دوره کنونی پارلمان عراق نام برد.

العذاری در ادامه نیز ضمن تاکید بر این که به راه خود برای تشکیل دولت اکثریت ملی در عراق و انجام اصلاحات ادامه می دهند، اعلام کرد که «ریبر احمد خالد» از حزب دمکرات کردستان و «سید محمدجعفر صدر» از جریان صدر، به ترتیب نامزدهای ائتلاف نجات میهن برای تصدی مناصب ریاست جمهوری و نخست وزیری این کشور هستند.

شایان ذکر است که ریبر احمد متولد سال ۱۹۶۸ و از خاندان کُرد «بارزانی» است که هم اکنون متصدی وزارت امور داخلی اقلیم کردستان می باشد در حالی که جعفر صدر نیز متولد سال ۱۹۷۰ و از خاندان شیعه «صدر» است که در حال حاضر به عنوان سفیر عراق در بریتانیا فعالیت می کند.

در اولین واکنش، مقتدی صدر رهبر جریان صدر تشکیل ائتلاف نجات میهن را اراده اکثریت ملی برای آبادانی عراق دانست و به رهبران این ائتلاف تبریک گفت.

همچنین جعفر الصدر، نامزد نخست وزیری از ائتلاف سه گانه عراق دیروز چهارشنبه خواستار همکاری برای احیای دولت شد و در توییتر نوشت: "بیایید باهم برای احیای دولتی که همه هم وطنان گرانقدرم آرزوی آن را دارند تلاش کنیم".

ریبر احمد نیز در توییتر خود نوشت: امروز به افتخار کسب اعتماد ائتلاف نجات ملی به عنوان کاندید پست ریاست جمهوری نایل شدم. مصصم هستم برای تحکیم پایه های دولت نوینی که آرمان های شهروندان را محقق کند، تلاش نمایم.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : شفقنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما