plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۷
کد مطلب : ۲۲۳۵۳

اتحادیه اروپا در حال بررسی تحریم نفت روسیه با همراهی بایدن است

27 کشور عضو اتحادیه اروپا برای تحریم نفت روسیه با دشواری‌های متعددی روبرو هستند.
اتحادیه اروپا در حال بررسی تحریم نفت روسیه با همراهی بایدن است
به گزارش ایصال نیوز و به نقل از رویترز، دولت‌های اتحادیه اروپا در حالی که این هفته با جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده در سلسله اجلاس‌هایی که برای تشدید واکنش غرب به مسکو برگزار می‌شود گرد هم می‌آیند، بررسی خواهند کرد که آیا تحریم نفتی روسیه را به دلیل تهاجم نظامی روسیه در اوکراین اعمال کنند یا خیر.

اتحادیه اروپا - همراه با متحدان غربی - به دنبال اجبار به خروج نظامی از اوکراین توسط ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، مجموعه‌ای از تحریم‌ها از جمله مسدود کردن دارایی‌های بانک مرکزی روسیه را اعمال کرده است.

یک دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا که خواست نامش فاش نشود، گفت: «ما در حال کار بر روی دور پنجم تحریم‌ها هستیم و نام‌های جدید زیادی پیشنهاد می‌شود.»

دولت‌های اتحادیه اروپا روز دوشنبه پیش از ورود بایدن به بروکسل برای نشست‌هایی با 30 متحد ناتو و همچنین اتحادیه اروپا و در قالب گروه هفت (G7) از جمله ژاپن، بحث را در میان وزرای خارجه آغاز خواهند کرد.

مسکو تاکنون با چهار دور تحریم های اتحادیه اروپا که طی سه هفته گذشته اعمال شده است، از جمله درباره 685 روس و بلاروس و در زمینه مالی و تجارت روسیه، تغییر مسیری را نشان نداده است. این امر اتحادیه را با سخت‌ترین انتخاب اقتصادی برای هدف قرار دادن نفت روسیه، همانند ایالات متحده و انگلستان، مواجه کرده است.

اتحادیه اروپا متشکل از 27 کشور، با توجه به وابستگی آن به گاز روسیه برای انرژی، هنوز چنین اقدامی را انجام نداده است. دیپلمات ها به رویترز گفتند که کشورهای حوزه بالتیک از جمله لیتوانی به عنوان گام منطقی بعدی بر تحریم نفتی اصرار دارند، در حالی که آلمان نسبت به اقدام بسیار سریع به دلیل بهای بالای انرژی در اروپا هشدار می دهد. مسکو هشدار داده است که تحریم‌های اتحادیه اروپا بر نفت روسیه می‌تواند این کشور را وادار به بستن یک خط لوله گاز به اروپا کند.

اتحادیه اروپا برای 40 درصد گاز خود به روسیه متکی است و آلمان یکی از وابسته ترین اقتصادهای بزرگ اتحادیه اروپا به صادرات انرژی روسیه است. آلمان همچنین بزرگترین خریدار نفت روسیه در اتحادیه اروپا است.

بلغارستان که تقریباً به طور کامل به تامین گاز گازپروم روسیه وابسته است، گفته است که ممکن است به دنبال انصراف از این تصمیم احتمالی اتحادیه اروپا باشد. تنها پالایشگاه نفت بلغارستان متعلق به شرکت LUKOIL روسیه است و بیش از 60 درصد سوخت مورد استفاده در این کشور بالکان را تامین می کند.

همه تصمیمات تحریمی اتحادیه اروپا مستلزم اجماع هستند. فرانسه که ریاست شش ماهه اتحادیه اروپا را بر عهده دارد، احتمالاً نقشی حیاتی در این حوزه ایفا خواهد کرد.

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه گفته است که اگر وضعیت در اوکراین بدتر شود - جایی که هزاران نفر کشته شده‌اند، بیش از 5 میلیون نفر آواره شده‌اند و برخی از شهرها در اثر گلوله باران ویران شده‌اند - نباید از نظر تحریم‌ها "تابو" وجود داشته باشد.

یکی از مقامات ریاست جمهوری فرانسه در این خصوص گفت: «این تحریم ها قرار است رئیس جمهور پوتین را مجبور به محاسبه جدیدی کند. در میان شرکای ما و در میان کشورهایی که با روسیه تجارت می‌کنند، عده‌ای هستند که روی موضوع نفت و گاز حساسیت بیشتری دارند. با این حال، رئیس جمهور (گفته است) هیچ تابویی وجود ندارد.»

انتهای پیام/*
۰
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما