plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۰
کد مطلب : ۲۲۳۰۰

بایدن: پوتین جنایتکار جنگی است!

آمریکا خواستار نشست شورای امنیت شد
رئیس‌جمهور آمریکا همتای روسی‌اش را بابت حمله به اوکراین، «جنایتکار جنگی» خطاب کرد. سخنگوی کرملین، لفاظی‌های اخیر جو بایدن علیه ولادیمیر پوتین را غیرقابل قبول و نابخشودنی توصیف کرد.
بایدن: پوتین جنایتکار جنگی است!
به گزارش ایصال نیوز، «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا شامگاه چهارشنبه (۱۶ مارس/ ۲۵ اسفند) مدعی شد «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه جنایتکار جنگی است.

جو بایدن در ابتدا به سوال یک خبرنگار که پرسیده بود آیا حاضراست پوتین را جنایتکار جنگی بخواند پاسخ منفی داد اما لحظاتی بعد از خبرنگار خواست سوالش را تکرار کند و در پاسخ گفت: «فکر می‌کنم او جنایتکار جنگی است.»

اندکی بعدتر، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید گفت که بایدن «حرف دلش را زده است.» با این حال، جنیفر ساکی گفت که وزارت خارجه آمریکا هنوز در حالی بررسی این است که آیا حمله روسیه به اوکراین را می‌توان جنایت جنگی در نظر گرفت یا خیر.

روسیه از صبح پنجشنبه (۲۴ فوریه/ ۵ اسفند) دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد.

*واکنش شدید کرملین
اتهام‌زنی و توهین «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا علیه «ولادیمیر پوتین» همتای روس وی، با واکنش تند کاخ کرملین مواجه شد.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه بامداد پنجشنبه گفت لفاظی‌های بایدن، «غیرقابل قبول» و «نابخشودنی» هستند.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، پسکوف در بیانیه‌ای تصریح کرد: «ما چنین لفاظی‌های رئیس دولت [آمریکا] را، که بمب‌هایش صدها هزار نفر را در سراسر جهان کشته است، غیرقابل قبول و نابخشودنی می‌دانیم».

*نشست شورای امنیت درباره بحران اوکراین
دیپلمات‌های سازمان ملل خبر دادند آمریکا و چهار کشور دیگر، بار دیگر خواستار برگزاری جلسه اضطراری شورای امنیت برای بررسی وضعیت درگیری‌های اوکراین در روز پنجشنبه شدند.

یک منبع در شورای امنیت نیز به شبکه «ریانووستی» گفت: «رای‌گیری شورای امنیت درباره پیش‌نویس قطعنامه بشردوستانه روسیه درباره اوکراین روز جمعه برگزار می‌شود.

انتهای  پیام/*
۰
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما