plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۶:۳۴
کد مطلب : ۲۲۲۱۷
جنایات آل سعود ادامه دارد

واکنش ها به اعدام بی رحمانه 81 نفر در یک روز در عربستان

یمن اعدام افراد بیگناه سعودی و یمنی به دست آل سعود را محکوم کرد
گروه عربستانی معارض "لقاء" در جزیره عربی با صدور بیانیه‌ای، به اقدام رژیم سعودی درخصوص اعدام 81 تن از جمله 41 تن از جوانان مناطق شیعه‌نشین "الاحساء" و "القطیف" و نیز اعدام شماری از جوانان یمنی واکنش نشان داد.
واکنش ها به اعدام بی رحمانه 81 نفر در یک روز در عربستان
به گزارش ایصال نیوز، در بیانیه حزب لقاء آمده است: رژیم سعودی ده‌ها زندانی از جمله 41 زندانی که از جوانان جنبش مسالمت‌آمیز در مناطق الاحساء و القطیف هستند به اتهام ساختگی "تروریسم"، اعدام کرد.

در این بیانیه آمده است: رژیم سعودی با ارتکاب جنایات بیشتر علیه بی‌گناهان، وجدان ملت عربستان و جامعه جهانی را به درد آورده و با سوء‌استفاده از شعار "جنگ علیه تروریسم" و شرایط کنونی بین‌المللی که در آن جهان درگیر جنگ اوکراین و تنش روسیه و غرب است، به "قتل‌عام" وحشتناک علیه گروهی از جوانان که از حق مشروع خود برای ابراز عقیده و برخورداری از حقوق مشروع و عادلانه برای زندگی آبرومندانه، برابری و آزادی استفاده کردند، اقدام کرده است.

حزب معارض لقاء تأکید کرد گستاخی رژیم آل سعود در هتک حرمت ماه مبارک شعبان تصویر این رژیم آدم‌کش و وحشی را به جهانیان تثبیت کرده است و سلسله دروغ‌های "محمد بن‌سلمان" ولیعهد سعودی که تلاش دارد از این طریق، خود را در جامعه جهانی به عنوان شخصیتی میانه‌رو و اهل سازش معرفی کند، امروز برملا و معلوم شد که او صرفا یک قاتل سادیسمی است که از کشتن بی‌گناهان لذت می‌برد و از رنج بستگان‌شان خوشحال می‌گردد.

از سوی دیگر، فهمی الیوسفی معاون وزیر اطلاع رسانی یمن تاکید کرد مقامات این کشور درمورد اعدام ها در عربستان تحقیق خواهند کرد و نتیجه آن را به اطلاع همگان خواهند رساند.

الیوسفی با اشاره به اعدام بیش از 80 نفر از جمله چند شهروند یمنی در عربستان در یک روز گفت: جای شگفتی ندارد که نظام سعودی این همه آدم را در یک روز به اتهام اقدامات تروریستی اعدام کند زیرا این نظام از آغاز براساس سیاست وحشیگری بنا شده است.

معاون وزیر اطلاع رسانی یمن افزود: سعودی تلاش خواهد کرد انگ تروریسم به قربانیان یمنی بزند که آنان را اعدام کرده است و این در حالی است که تروریسم بخشی از ساختار نظام سعودی است یعنی از زمانی که خون این نظام با وهابیت آمیخته شد و با هم خویشاوند شدند.

الیوسفی تاکید کرد حکومت سعودی جنگ طایفه ای در منطقه به راه انداخته است.
وزارت کشور عربستان امروز (شنبه) فاجعه حکم اعدام 81 نفر را تایید و اعلام کرد که که این افراد سلسله "جنایت‌هایی"، از جمله ربودن افراد، شکنجه و قاچاق اسلحه و غیره مرتکیب شده بودند و بعد از تفهیم اتهام اعدام شدند.

سازمان‌های حقوق بشری تأکید دارند که چنین محاکمه‌های ناعادلانه در عربستان سعودی در شرایطی انجام می‌شود که دستگاه قضایی این کشور فاقد حداقل استانداردهای عدالت و حقوق بشر است.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما