plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۷
کد مطلب : ۲۱۷۸۷

پوتین: از لوهانسک و دونتسک حمایت نظامی می‌کنیم

پارلمان روسیه با استقرار نظامیان روس در خارج از کشور موافقت کرد
ساعتی پس از آنکه پارلمان روسیه موافقت خود را با استقرار نظامیان این کشور در خارج از روسیه اعلام کر، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه توافقنامه‌ای را با دونتسک و لوهانسک برای اعزام نیروهای روسیه و حمایت نظامی از این دو منطقه امضا کرد.
پوتین: از لوهانسک و دونتسک حمایت نظامی می‌کنیم
به گزارش ایصال نیوز، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، به ارتش این کشور دستور داد در دو منطقه جدایی‌طلب دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین نیرو مستقر کند. این دستور در پی فرمان پوتین مبنی بر به رسمیت شناختن استقلال این دو منطقه صورت گرفت.

وی افزود:همین الان هم می توان به تفاهم رسید و مشکلات میان اوکراین و دو منطقه جدا شده را حل کرد؛ این مقام‌های اوکراین بودند که توافق مینسک را از بین بردند، بهترین تصمیمی که اوکراین می‌تواند بگیرد، رهایی از بلندپروازی‌هایش برای پیوستن به ناتو است. بلندپروازی‌های هسته‌ای اوکراین، روسیه را هدف قرار داده و پیام آن به ما رسیده است.

رئیس جمهوری روسیه گفت: اگر نیاز باشد از ارتش روسیه در دونباس استفاده خواهیم کرد. اختلاف ما با واشنگتن و ناتو به دلیل طرح‌های پیوستن اوکراین به این ائتلاف است.

پوتین شامگاه دوشنبه دوم اسفند، ۲۱ فوریه، دو "جمهوری خلق" خودخوانده دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت و قرارداد مودت و همکاری با آن‌ها منعقد کرد.

*موافقت پارلمان روسیه با استقرار نظامیان روس در خارج از کشور

همزمان، پارلمان روسیه شامگاه سه‌شنبه با درخواست وزارت دفاع این کشور برای استقرار نیرو های نظامی روس در خارج از کشور موافقت کرد.

بر اساس گزارش‌ها، مجلس دومای روسیه ساعتی پیش درخواستی را از رئیس جمهور این کشور درباره استفاده از ارتش روسیه در خارج از این کشور دریافت کرده بود.

همچنین وزارت دفاع روسیه از دوما درخواست کرده است که با استقرار نظامیان این کشور در منطقه دونباس موافقت کند.

بر اساس گفته معاون وزیر دفاع روسیه، اوکراین در حال انجام عملیات نظامی در منطقه دونباس است.

وی افزود: «مسکو از تمامیت ارضی دو منطقه دونباس حمایت خواهد کرد و با هرگونه تجاوز به آن مقابله می‌کند».

این مقام وزارت دفاع روسیه اضافه کرد که اوضاع در سرزمین‌های دو جمهوری دونتسک و لوهانسک در حال وخیم شدن بوده و باید از ساکنان این مناطق حمایت شود.

ازسوی دیگر «کاساچیوف» از نمایندگان ارشد پارلمان روسیه گفت که طرح استقرار نظامیان روسیه در دونباس تنها با هدف جلوگیری از جنگ بزرگی است که آمریکا و اوکراین به دنبال آن هستند.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما