plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۷
کد مطلب : ۳۸۱۱۱

تانک‌های اسرائیل نیمه شرقی رفح را محاصره کرده‌اند

تانک‌های ارتش رژیم صهیونیستی امروز جمعه جاده اصلی که نیمه شرقی و غربی رفح را از هم جدا می‌کند، تصرف کردند و عملاً کل ضلع شرقی این شهرِ واقع در جنوب نوار غزه را محاصره کردند.
تانک‌های اسرائیل نیمه شرقی رفح را محاصره کرده‌اند
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، ساکنان دومین شهر بزرگ غزه از انفجارها و تیراندازی‌های تقریباً مداوم در شرق و شمال شرق رفح در روز جمعه و درگیری شدید بین نیروهای اسرائیلی و شبه نظامیان حماس و جهاد اسلامی خبر می‌دهند.

ابوحسن یکی از ساکنان تل السلطان در غرب رفح به رویترز گفت: «هیچ جای رفح امن نیست، گلوله‌های تانک از دیروز به همه جا اصابت می‌کنند.»

حماس می‌گوید تانک‌های اسرائیلی در نزدیکی مسجدی در شرق شهر در کمین جنجگویانش قرار گرفتند. ظاهرا این اظهار نظر حماس دلیلی بر این است که ارتش اسرائیل تا عمق چندین کیلومتری در شرق نفوذ کرده‌ است.

رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان دستور خروج از نیمه شرقی رفح را داده و ده‌ها هزار نفر را مجبور به جستجوی سرپناه در خارج از شهر رفح کرده است، شهری که که پیش از این آخرین پناهگاه بیش از یک میلیون فلسطینی بود که در طول بیش از هفت ماه جنگ از دیگر مناطق باریکه غزه در آن پناه گرفته بودند.

حماس می‌گوید برای دفاع از رفح مبارزه خواهد کرد. آژانس‌های امدادرسان می‌گویند حمله زمینی به رفح صدها هزار غیرنظامی آواره را آواره‌تر می‌کند و جان آنان را به خطر می‌اندازد. 

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما