plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰
کد مطلب : ۲۱۷۷۸
در واکنش به تازه ترین تحولات سیاسی - نظامی در اوکراین

خطیب زاده: مداخلات ناتو با محوریت آمریکا شرایط را در اوکراین پیچیده‌تر کرده است

طرف‌ها برای حل و فصل اختلافات از طریق گفت‌وگو اقدام کنند
سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تحولات شب گذشته (دوشنبه شب) در اوکراین گفت: مداخلات و اقدامات تحریک‌آمیز ناتو با محوریت آمریکا شرایط را در این منطقه پیچیده‌تر کرده است. طرف‌ها به منظور حل و فصل اختلافات، از طریق گفت‌وگو و در چارچوب مسالمت‌آمیز اقدام کنند.
خطیب زاده: مداخلات ناتو با محوریت آمریکا شرایط را در اوکراین پیچیده‌تر کرده است
به گزارش ایصال نیوز، سعید خطیب‌زاده در خصوص آخرین تحولات در اوکراین اظهار داشت: ما با حساسیت موضوعات مرتبط با این کشور را پیگیری می‌کنیم. 

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: جمهوری اسلامی ایران تمام طرف‌ها را به خویشتنداری دعوت می‌کند و معتقد است باید از هرگونه اقدامی که به تشدید تنش‌ها منجر شود اجتناب کرد. 

خطیب‌زاده همه طرف‌ها را برای تلاش به منظور حل و فصل اختلافات از طریق گفت‌وگو و در چارچوب مسالمت‌آمیز فراخواند و افزود: متاسفانه مداخلات و اقدامات تحریک‌آمیز ناتو با محوریت آمریکا شرایط را در این منطقه پیچیده‌تر کرده است.

رئیس جمهور روسیه بامداد سه‌شنبه به وزارت دفاع این کشور دستور داد تا نیروهای حافظ صلح را به دو منطقه دونتسک و لوگانسک اعزام کند.

پوتین روز دوشنبه اعلام کرد، مسکو استقلال جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوگانسک را به رسمیت شناخته و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

منطقه دونباس در شرق اوکراین از مناطق دونتسک و لوگانسک و نیز چند منطقه روس نشین دیگر تشکیل شده و این دو استان در سال ۲۰۱۴ پس از تغییر حکومت در اوکراین به طور یکجانبه از کی‌یف اعلام استقلال کردند.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : جمهوری اسلامی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما