plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰
کد مطلب : ۲۱۷۰۹
سخنگوی سازمان انتقال خون درخواست کرد

مردم؛ در اصفهان، یزد، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان خون اهدا کنند

هموطنان مثل همیشه یاری‌گر بیماران نیازمند خون باشند
سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: در حال حاضر میزان سطح ذخایر خون در استان های اصفهان، یزد، خراسان رضوی و سیستان وبلوچستان کاهشی است و هموطنان در این استان ها در چهار روز آینده اهدای خون را در اولویت قرار دهند و یاری‌گر بیماران نیازمند به خون باشند.
مردم؛ در اصفهان، یزد، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان خون اهدا کنند
به گزارش ایصال نیوز، عباس صداقت روز شنبه در گفتگویی افزود: در حال حاضر در بین چهار استانی که نیازمند به اهدای خون در چهار روز آینده هستند استان سیستان و بلوچستان به دلیل وجود بیشتر عزیزان تالاسمی که از مصرف کنندگان همیشگی خون هستند نیاز بیشتری به اهدای خون دارند و بنابراین مردم نوعدوست در این استان برای اهدای خون اقدام کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر در استان سیستان و بلوچستان ۳هزار و ۳۰۰ فرد تالاسمی هست که این عزیزان از مصرف کنندگان همیشگی خون هستند و بهتر است که خون مورد نیاز هر استان نخست توسط شهروندان همان استان تامین شود و همچنین استان های خوزستان و مازندران هم با تعداد بالای عزیزان تالاسمی از مصرف کنندگان همیشگی خون هستند.

صداقت خاطر نشان کرد: در چهار استان اصفهان، یزد، خراسان رضوی و سیستان بلوچستان به همه گروه های خونی نیاز است و اهدا کنندگان خون در همه گروه های خونی برای اهدای خون اقدام کنند، اما در استان سیستان و بلوچستان بهتر است که به دلیل وجود عزیزان تالاسمی بیشتر اهدا کنندگان در گروه O خون اهدا کنند.

وی تاکید کرد: باید توجه داشت که نیاز هراستان در کشور به خون و فرآورده های آن یک نیاز ثابت نیست و این نیاز بستگی به میزان مراجعان اهدا کنندگان خون و میزان نیاز مراکز درمانی و بیمارستانی به خون است.

سخنگوی سازمان انتقال خون افزود: با توجه به نیاز هراستان به میزان خون، آمار اهدا و همچنین اطلاعاتی که در این خصوص سازمان انتقال خون در سایت اطلاع رسانی خون قرار می دهد وضعیت ذخیره خون در هر استان مشخص می شود تا هموطنان برای اهدای خون اقدام کنند، بنابراین بر اساس نیاز استان ها هر روز این آمار تغییر می کند.

وی تاکید کرد: اگر چه خون مورد نیاز در استان ها توسط اهدا کنندگان در همان استان ها تامین می شود، اما در صورت کمبود میزان خون با استفاده از شبکه ملی خون رسانی و با کمک گرفتن از دیگر استان ها خون مورد نیاز بیماران و مراکز درمانی و بیمارستانی همیشه تامین می شود و در این خصوص با مشکلی مواجه نمی شویم.

صداقت اعلام کرد: در حال حاضر به دلیل شیوع کرونا تعداد اهدا کنندگان خون کاهش یافته است و به همین دلیل هم از همه هموطنانی که شرایط اهدای خون را دارند و در بین سنین ۱۸تا ۶۵سال قرار دارند می خواهیم به طور مستمر و همیشگی برای اهدای خون اقدام کنند و یاری گر سازمان انتقال خون ونجات دهنده جان بیماران نیازمند به خون باشند.

وی تصریح کرد: به رغم شروع سرما و فصل زمستان و کاهش آمار اهدا کنندگان خون و ازسویی هم شیوع کرونا با همت، همکاری و حمایت هموطنان برای اهدای خون، باقی استان ها از نظر سطح ذخایر خون در وضعیت خوبی قرار دارندو همچنین علاوه بر چهار استان اصفهان، یزد، خراسان رضوی و سیستان بلوچستان هموطنان در استان های مازنداران، گیلان، فارس و بوشهر نیز یاری گر بیماران نیازمند به خون باشند.

وی افزود: نیاز به خون و فرآورده های آن همیشگی است و برخی بیماران مانند عزیزان تالاسمی ها و هموفیلی ها نیازمند همیشگی خون هستند و همچنین مادران باردار و مصدومان سوانح رانندگی و حوادث دیگر نیاز به خون دارند و در عین حال یک واحد خون می تواند نیاز سه بیمار نیازمند به خون را پاسخ دهد.

سخنگوی سازمان انتقال خون با بیان اینکه مردم نوعدوست مانند همیشه اهدای خون را در برنامه زندگی خود قرار دهند، تاکید کرد: آقایان به طور متوسط چهار بار در سال  و خانم ها سه بار در سال می توانند خون اهدا کنند و مردم مطمئن باشند که کارشناسان ما در مراکز اهدای خون با انجام مصاحبه و معاینات دقیق و اطمینان از سلامت افراد و اینکه اهدای خون هیچ آسیبی به آنها وارد نمی کند، هموطنان را برای اهدای خون دعوت می کنند.

وی تاکید کرد: همچنین به مردم اطمینان می دهیم که مراکز اهدای خون در سراسر کشور از سالمترین مراکز درمانی هستند و همه پروتکل های بهداشتی در آنها رعایت می شود با اطمینان برای هدای خون اقدام کنند.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما