plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰
کد مطلب : ۲۱۵۴۲
در خطبه‌های نماز جمعه شهر اصفهان

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد: مردم سختی‌ها را با وجود فشار دشمن تحمل کرده‌اند

آمریکا شکست ننگینی از تحریم‌ها علیه ایران متحمل شده است
امام جمعه اصفهان گفت: به کوری چشم دشمنان در ۴۳ سال پس از انقلاب، مردم همه سختی‌ها را تحمل کرده‌اند و به اعتراف وزارت امور خارجه آمریکا، این کشور شکست ننگینی از تحریم‌ها علیه ایران متحمل شده است.
عکس آرشیوی ست
عکس آرشیوی ست
به گزارش ایصال نیوز، آیت‌ الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اصفهان با تبریک ۲۲ بهمن و میلاد امام جواد(ع)، افزود: یکی از دشمنان انسان، هوای نفس او است، خداوند در قرآن می‌فرماید دشمن‌ترین دشمن تو هوای نفس است و کسی که اطاعت از هوای نفس می‌کند، اطاعت از دشمن خود می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت ذکر و یاد خدا، افزود: همه چیز در دست خدا است و خداوند ذکر را جلای قلب انسان قرار داده ‌است. بصیرت، یاد خدا و تقوا چیزی نیست که انسان در دانشگاه و مکان‌های مختلف مانند علم آن را فرا بگیرد، بلکه در قرآن گفته شده که اگر واجبات را انجام دهید خداوند نوری را در قلب شما ایجاد می‌کند که هیچ کس نمی‌تواند تو را گمراه کند.

امام جمعه اصفهان گفت: به لطف خدا و باهمت جوانان و ملت ایران در زمینه‌های علمی، صنعتی، پزشکی و سایر زمینه‌ها رشد خوبی داریم.

وی افزود: به کوری چشم دشمنان در ۴۳ سال پس از انقلاب مردم همه سختی‌ها را تحمل کرده‌اند و به اعتراف وزارت امور خارجه آمریکا، این کشور شکست ننگینی از تحریم‌ها علیه ایران متحمل شده است.

امام ‌جمعه اصفهان با اشاره به میلاد امام جواد(ع) و به امامت رسیدن ایشان در سن ۷ سالگی، تصریح کرد: علم و عظمت امام به سن و سال نیست، بلکه امری خدادادی است.

طباطبایی‌نژاد گفت: هرچه رشد علمی و عقلی یک انسان بیشتر باشد تمایلش به دین بیشتر خواهد بود. هرچه به علم خود بیفزاییم در مسیر رسیدن به حکومت حضرت مهدی(عج) قدم برداشته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: هدف انقلاب اسلامی ایران این است که مردم همه جهان به‌طرف اسلام ناب محمدی حرکت کنند.

امام جمعه اصفهان با اشاره به دیدار اخیر خود با جمعی از جوانان، گفت: مطالبه‌گری باید در مسیر صحیح و با رعایت انصاف و اصول اخلاقی باشد تا نتیجه مطلوب بدون هیچ مشکلی حاصل شود.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما