plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵
کد مطلب : ۲۱۳۹۱

عمان بندر بزرگ «الدقم» را رسما افتتاح کرد

عمان روز جمعه رسما بندر الدقم با قابلیت پذیرش کشتی های باری بزرگ را با حضور پادشاه بلژیک افتتاح کرد. این بندر وابستگی کشتیراتی و مبادلات تجاری-نفتی به تنگه هرمز را کاهش می دهد.
عمان بندر بزرگ «الدقم» را رسما افتتاح کرد
به گزارش ایصال نیوز، عمان به طور رسمی بندر الدقم را که در تقویت موقعیت خود به عنوان یک مرکز لجستیک جهانی علاوه بر نقش آن در حمایت از طرح های انتقال به انرژی پاک به آن تکیه دارد، افتتاح کرد.

این بندر دیروز جمعه به صورت رسمی و با حضور «فیلیپ لویس ماری»، پادشاه بلژیک افتتاح شد.

منطقه الدقم در 550کیلومتری مسقط پایتخت عمان واقع شده و شامل 8منطقه تجاری، سیاحتی،صیادی و لوجستیکی می باشد و با قابلیت های رقابتی پیشرفته طراحی شده است.

«اسعد بن طارق آل سعید»، نائب رئیس سازمان عمومی مناطق اقتصادی ویژه و مناطق آزاد گفت بندر الدقم پشتوانه مهمی در اقتصاد عمان است.

این بندر، محرک اصلی پروژه های عمان در چارچوب چشم انداز 2040 است که عمان در تلاش برای ایجاد آن است.

عمان در ابتدای ماه جاری، اعلام کرد که قصد دارد بندر دقم را به یک مرکز جهانی تجارت و توزیع هیدروژن سبز تبدیل کند.

بندر الدقم در ساحل جنوب شرقی عمان واقع شده و به دریای عرب و اقیانوس هند اشراف دارد و به یک موقعیت مهم و استراتژیک در منطقه خاورمیانه تبدیل شده است.

گفتنی است؛  عمان ۴،۶ میلیون نفر جمعیت دارد (محلی و مهاجر) و زبان رسمی آن عربی است. نظام سیاسی آن پادشاهی با سلطنت هیثم بن طارق است.

از نظر سیاسی مراودات دوستانه با کشورهای جهان دارد و به صلح طلب ترین کشور دنیا معروف است. همچنین دارای دوستی دیرینه با ایران است که این رفتار خوب با ایرانیها کاملاً مشهود است و از احترام خاصی برخوردارند.

انتهای پیام/*
۲
مترجم : احمد امینی
مرجع : الجزیرة
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما