plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
کد مطلب : ۲۱۳۸۸

معافیت های تحریمی اعلامی توسط امریکا شامل چه تحریم هایی می شود؟

معافیت های تحریمی به کشورها و شرکت های خارجی اجازه می دهد تا در پروژه های غیرنظامی نیروگاه هسته ای بوشهر ایران، نیروگاه آب سنگین اراک و راکتور تحقیقاتی تهران و همچنین انتقال پسماند اورانیوم غنی سازی شده به خارج کار کنند.
معافیت های تحریمی اعلامی توسط امریکا شامل چه تحریم هایی می شود؟
به گزارش ایصال نیوز و به نقل از خبرگزاری المیادین، بخشی از این معافیت ها برای تسهیل انتقال کیک زرد و سوخت غنی سازی شده ایران به خارج می باشد.

وزارت امور خارجه آمریکا در اطلاعیه ای به کنگره اعلام کرد: معافیت از این فعالیت‌ها به تکمیل توافق برای بازگشت متقابل به اجرای کامل برجام کمک می کند و زمینه را برای بازگشت ایران را نیز به اجرای تعهداتش در برجام فراهم می‌سازد.

این وزارتخانه مدعی شده است که معافیت تحریمی در راستای خدمت به منافع ایالات متحده در منع اشاعه و ایمنی و محدود کردن فعالیت‌های هسته‌ای ایران طراحی شده است.

وزارت خارجه آمریکا افزوده است که این اقدام به صلاحدید سیاسی با در نظر گرفتن اهداف مزبور صادر شده و نه بر اساس تعهد یا به عنوان بخشی از یک توافق قبلی.

معافیت های تحریمی مذکور همچنین به کشورها و شرکت های خارجی اجازه می دهد تا در پروژه های غیرنظامی نیروگاه هسته ای بوشهر ایران، نیروگاه آب سنگین اراک و راکتور تحقیقاتی تهران کار کنند.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه سابق آمریکا در ماه مه ۲۰۲۰ این معافیت‌ها را لغو کرده بود.

وزارت خارجه آمریکا در اطلاعیه خود تصریح کرده است این معافیت ها در راستای حسن ختام مذاکرات فنی وین است.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : المیادین
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما