plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۹
کد مطلب : ۲۱۱۲۹

دادگاه فدرال قانونی بودن نخستین جلسه پارلمان عراق را تأیید کرد

دادگاه فدرال عراق امروز سه شنبه با رأی خود، اعتراض به عدم تطابق نخستین جلسه پارلمان با قانون اساسی را مردود دانست و انتخاب محمد الحلبوسی به ریاست پارلمان را تثبیت کرد.
دادگاه فدرال قانونی بودن نخستین جلسه پارلمان عراق را تأیید کرد
به گزارش ایصال نیوز، پس از اینکه برخی از رسانه‌ها از تعویق رای دادگاه فدرال درباره قانونی بودن جلسه اول پارلمان خبر دادند این دادگاه سرانجام رای خود را درباره قانونی بودن این جلسه صادر کرد.

دادگاه فدرال عراق بعد از شنیدن اظهارات نمایندگانی که علیه این جلسه دادخواستی ارائه کرده بودند رای به قانونی بودن جلسه اول صادر کرد و رای قبلی خود را مبنی بر تعلیق تصمیمات جلسه اول را لغو کرد.

جلسه دادگاه فدرال عراق قرار بود هفته گذشته برگزار و نتیجه آن اعلام شود که به امروز (سه شنبه) موکول شد.

دادگاه فدرال عراق چندی پیش دستور تعلیق موقت فعالیت هیئت رئیسه جدید پارلمان عراق را تا زمان صدور حکم نهایی صادر کرد.

این اقدام بنا به درخواست «باسم خشان» و «محمود داود سلمان موسی المشهدانی» دو نماینده عراقی صورت گرفت که با ارائه شکایت‌های جداگانه نزد دادگاه فدرال این کشور، تاکید کردند که نخستین جلسه دوره کنونی پارلمان غیرقانونی و برخلاف قانون اساسی بوده است.

گفتنی است؛ انتخاب الحلبوسی به عنوان رئیس پارلمان عراق در دوره جدید در شرایطی اتفاق افتاد که نخستین جلسه پارلمان دقایقی مختل شد و فضا برای انجام یک رأی گیری سالم به نظر هیئت هماهنگی شیعی و دیگر نمایندگان معترض نبود و قطع ناگهانی برق در جریان فرایند رأی گیری نیز بر عدم شفافیت این فرایند افزود و موجب اعتراض بیش از پیش هیئت هماهنگی شیعی شده بود.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما