plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۷
کد مطلب : ۲۰۹۸۵

درخواست امارات برای نشست شورای امنیت درباره حملات انصارالله

در پی حمله اخیر انصارالله به قلب امارات، ابوظبی از شورای امنیت سازمان ملل خواست نشستی فوق العاده در این باره تشکیل دهد. ارتش و کمیته‌های مردمی یمن مسئولیت حمله پهپادی و موشکی به پالایشگاه نفت منطقه المصفح و فرودگاه ابوظبی را بر عهده گرفته اند.
درخواست امارات برای نشست شورای امنیت درباره حملات انصارالله
به گزارش ایصال نیوز و به نقل از روسیا الیوم، روز دوشنبه انصارالله یمن در عملیاتی دقیق و موفق تحت عنوان "گردباد یمن" فرودگاه ابوظبی و پالایشگاه نفت المصفح در نزدیکی این فرودگاه را هدف گرفت.

در این راستا خبرگزاری اماراتی "وام" گزارش داد که ابوظبی نامه‌ای به سفیر نروژ در سازمان ملل که رئیس دوره‌ای شورای امنیت برای ماه ژانویه است، ارسال و در آن درخواست تشکیل جلسه شورا در مورد حملات پهپادی اخیر به ابوظبی را مطرح کرده است.

این خبرگزاری افزود: نامه ابوظبی ضمن محکوم کردن عملیات انصارالله در خاک امارات، از شورای امنیت می‌خواهد که این حملات را به شکلی صریح و یک صدا محکوم کند.

لانا نصیبه، نماینده دائم امارات در سازمان ملل گفت: این اقدامات "غیرقانونی و هشدار دهنده" گام دیگری در تلاش حوثی‌ها برای "گسترش ​​هرج و مرج" در منطقه ما و تلاش دیگری برای استفاده از ظرفیت هایی است که آنها به‌ طور "غیرقانونی و برخلاف تحریم‌های اعمال‌شده" توسط سازمان ملل، برای "تهدید صلح و امنیت" به دست آورده‌اند.

روز دوشنبه، انصارالله یمن محوطه جدیدالتاسیس در نزدیکی فرودگاه بین المللی ابوظبی را هدف قرار دادند که در این حمله سه مخزن نفت منفجر شدند.

انصارالله یمن (در پاسخ به تجاوزات ائتلاف سعودی-اماراتی به یمن) این حمله را آغازی برای حملات گسترده تر علیه اهداف حساس و مهم در امارات می‌داند.

گفتنی است؛ مقامات اماراتی بدون توجه به نقش خود در جنگ یمن، دیروز سه شنبه نیز از دولت بایدن خواستند که آمریکا بار دیگر انصارالله یمن را در لیست گروه های تروریستی قرار دهد.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما