plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۵
کد مطلب : ۲۰۷۹۷

موافقت بغداد با احداث خط لوله نفت بصره به بندر عقبه اردن

بغداد با چارچوب توافق احداث خط لوله نفت بصره به بندر عقبه در اردن موافقت کرد و وزیر نفت عراق را مامور انجام اقدامات لازم در این باره کرد. پروژه کشیدن خط لوله نفت از بصره به بندر عقبه اردن و سپس به مصر دریچه جدید صادراتی عراق است.
موافقت بغداد با احداث خط لوله نفت بصره به بندر عقبه اردن
به گزارش ایصال نیوز، هیئت دولت عراق با چارچوب توافق احداث خط لوله نفت بصره به بندر عقبه در اردن موافقت کرد. صالح الخرابشه وزیر انرژی و معادن اردن دیروز سه شنبه، اعلام کرد که احسان عبدالجبار وزیر نفت عراق، در تماسی تلفنی خبر موافقت هیئت دولت با چارچوب این توافق را به وی داده است.

وی افزود که دولت عراق وزیر نفت را مأمور انجام اقدامات لازم برای امضای آن کرده است. دو طرف توافق کرده‌اند تیم‌های فنی و حقوقی مربوط به این پروژه برای تکمیل مقدمات امضای رسمی آن وارد عمل شوند.

این پروژه مهم در چارچوب تلاش‌های عراق و اردن برای تقویت روابط دوجانبه و گسترش چشم‌انداز همکاری و تأمین منافع مشترک از راه ایجاد گذرگاه تازه‌ای برای صادرات نفت عراق جای می‌گیرد.

پیش از این عراق هزینه اجرای این پروژه را ۷ تا ۹ میلیارد دلار برآورد کرده است.

گفتنی است؛ نخست وزیر اردن و وزیر صنایع و معادن عراق بهمن سال گذشته، موضوع احداث خط لوله نفت از بندر بصره عراق به بندر عقبه اردن و از آنجا به مصر را بررسی و اعلام کرده بودند.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما