plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۷
کد مطلب : ۲۰۴۱۶
در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا

استاندار اصفهان بر اجرای برنامه های منسجم ترغیب افراد به واکسیناسیون تأکید کرد

تزریق دز سوم سهم موثری در پیشگیری از سرایت اُمیکرون دارد
استاندار اصفهان با اشاره به مشاهده سویه "اُ میکرون" در کشور، تاکید کرد: دستگاه‌های اطلاع رسانی برای ترغیب افراد به واکسیناسیون، برنامه‌های منسجم داشته باشند.
استاندار اصفهان بر اجرای برنامه های منسجم ترغیب افراد به واکسیناسیون تأکید کرد
به گزارش ایصال نیوز، سیدرضا مرتضوی شامگاه سه‌شنبه در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: مراقبت پس از موج‌ آخر بیماری کرونایی به منظور پایداری شرایط و رسیدن به اهداف عالی ستاد مقابله با کرونا ضروری است.

وی ادامه داد: کمیته سلامت و اطلاع رسانی در اصفهان و کاشان با همت جدی و با تدابیر لازم در حوزه اطلاع رسانی و آموزش ضرورت‌ها را به جامعه منتقل کنند.

استاندار اصفهان تصریح کرد: فرودگاه، راه آهن و پایانه‌های مسافربری مراقبت های لازم را بمنظور اجرای موازین بهداشتی داشته باشند.

وی اضافه کرد: شهرداری‌ها نیز در اجرای طرح‌های کنترلی پیشگیرانه همکاری لازم را با ستادهای کرونا داشته باشند و اتاق اصناف نیز در مباحث آموزشی و رعایت پروتکل‌ها اهتمام لازم را داشته‌ باشد.

مرتضوی با اشاره به ابلاغیه وزارت کشور درباره اطلاع رسانی در زمینه کرونا، گفت: لازم است با تولید محصولات رسانه‌ای بستر را برای اقناع آحاد جامعه بمنظور واکسیناسیون از دز اول تا سوم فراهم کنید. استاندار اصفهان اضافه کرد: لازم است بخش خصوصی پر مخاطب در حوزه اطلاع‌رسانی به دولت کمک کند و نیروهای مستعد خوبی که در حوزه مجازی فعالیت دارند شناسایی و در قالب رسمی از این ظرفیت استفاده شود.

وی تاکید کرد: مدیران و نیروهای اجرایی دستگاه‌ها در عمل به موازین بهداشتی و به ویژه واکسیناسیون کرونا پیشگام باشند و با افرادی که رعایت نمی‌کنند به صورت جدی‌تر برخورد شود.

مرتضوی با اشاره به وضعیت آبی استان اصفهان گفت: هنوز برخی کارمندان در دستگاه‌های اجرایی دورکاری انجام می‌دهند که لازم است به صورت رسمی و جدی با این خاطیان برخورد شود. استاندار گفت: فرمانداران نسبت به حفظ فضاهایی که از دانشگاه علوم پزشکی در حوزه واکسیناسیون پشتیبانی می‌کنند، اهتمام داشته باشند زیرا لازم است مراکز تجمیعی تا پایان واکسیناسیون دُز سوم با قوت به فعالیت خود ادامه دهند.

رشد قابل قبول واکسیناسیون به معنای پایان کرونا نیست

همچنین رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در این جلسه گفت: تزریق دُز سوم واکسن کرونا می‌تواند نقش مهمی در مقابله با این بیماری داشته‌باشد.

شاهین شیرانی با اشاره به ۲ ویژگی سرعت انتقال و جهش یابی در سویه اُمیکرون، افزود: برگزاری دورهمی‌هایی چون مراسم شب یلدا می‌تواند نقش موثری در گسترش این بیماری داشته باشد و لازم است مردم با رعایت فاصله‌گذاری و زدن ماسک مراقب سلامت خود و جامعه باشند.

وی خاطر نشان کرد: بیش از ۸۵ درصد جامعه اولین دُز و بیش از ۷۲ درصد دُز دوم را تزریق کرده‌اند و قریب ۳۲۰ هزار نفر معادل ۱۸ درصد دُز سوم را تزریق کرده‌اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به قابلیت تزریق دُز سوم واکسن برای افراد بالای ۱۸ سال تصریح کرد: این دز سهم موثری در پیشگیری از سرایت سویه اُمیکرون دارد.

وی همچنین در ارتباط تصویری با فرمانداران با اشاره به ضرورت تسریع در تزریق دُز سوم کرونا، تاکید کرد: فرمانداران در شهرستان‌های مختلف در قالب مرحله دوم طرح شهدای سلامت با سرعت بیشتر اهتمام ویژه به واکسیناسیون دُز سوم داشته باشند.

شیرانی ادامه داد: علاوه بر فعالیت مراکز تجمیعی و منتخب در حوزه واکسیناسیون، امکان حضور کادر واکسیناسیون در سازمان‌ها و نهادهایی که امکان واکسیناسیون جمعی دارند، وجود دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز گفت: اگرچه مراجعان سرپایی کرونا ۲.۵ درصد افزایش داشته‌اند ولی میزان ترخیصی‌ها رو به افزایش و همچنین میزان بستری‌ها نسبت به هفته قبل ۱۵ درصد کاهش داشته است. افزود: میانگین مرگ و میر کرونا در حوزه تحت پوشش کاشان به ۰.۴ فوتی در روز رسیده است و برخی روزها اصلا فوتی نداشته‌ایم و طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد فوتی‌ به صفر رسیده است.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما