plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸
کد مطلب : ۲۰۲۳۱

نشست اهالی رسانه لبنان علیه عادی‌سازی روابط با اسرائیل

در نشستی که با حضور اصحاب رسانه علیه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در لبنان برگزار شد، بر ضرورت اتخاذ یک راهبرد رسانه‌ای فراگیر برای مقابله با این پدیده تأکید شد.
نشست اهالی رسانه لبنان علیه عادی‌سازی روابط با اسرائیل
به گزارش ایصال نیوز، نشست «اهالی رسانه علیه عادی‌سازی روابط» که در لبنان برگزار شد به بسیج تلاش‌ها برای مقابله با عادی‌سازی روابط و حمایت از مقاومت فراخواند.

بر اساس گزارش «العهد»، «احمد عبدالهادی» نماینده حماس در لبنان در این نشست گفت، نبرد «سیف القدس» با تثبیت حق و بازدارندگی فلسطینی، تلاش‌ها برای عادی‌سازی روابط را متوقف کرد.

عبدالهادی در ادامه به اتخاذ یک راهبرد رسانه‌ای فراگیر برای مقابله با عادی‌سازی روابط با هدف کمک به ملت فلسطین فراخواند.

«جوزف القصیفی» رئیس اتحادیه سردبیران مطبوعات لبنان نیز به مقابله با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی با برنامه‌ای مدون فراخواند و گفت: باید اجازه دهیم رژیم صهیونیستی ما را به سمت عادی‌سازی پنهان بکشاند.

وی افزود: اتحادیه روزنامه‌نگاران عرب در منشور خود از هرگونه همکاری با رسانه‌های اسرائیلی یا هر شخص اسرائیلی بر حذر می‌دارد. اتحادیه سردبیران معتقد است پیروزی واقعی بر دشمن صهیونیستی حفظ حافظه فلسطینی و جرم انگاری جنایات اسرائیلی علیه ملت فلسطین است.

«عبدالهادی محفوظ» رئیس شورای ملی رسانه در لبنان هم به نوبه خود اعلام کرد: باید جلوی اسرائیل در کشاندن ما به سمت عادی‌سازی روابط با بگیریم، موضوعی که آینده ما و آینده آرمان فلسطین را نابود می‌کند.

گفتنی است؛ وزرای خارجه بحرین و امارات، ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۰، در کاخ سفید، توافق عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را با حضور «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر سابق این رژیم و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا امضا کردند.

سودان ۲۳ اکتبر ۲۰۲۰ عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را اعلام کرد اما برخی گروه‌های سیاسی این کشور از جمله تعدادی از احزابی که در ائتلاف حکومتی مشارکت دارند، قاطعانه با سازش با این رژیم مخالفت کرده‌اند.

مغرب نیز در دهم دسامبر ۲۰۲۰، این توافقنامه را امضا کرد و درست در همان روز، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور وقت آمریکا رسما اعلام کرد که منطقه مورد منازعه صحرای غربی را برای کشور مغرب به رسمیت می‌شناسد.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما