plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۸
کد مطلب : ۲۰۰۷
وزیر امورخارجه وارد پاکستان شد

ظریف: همه کشورها برای امنیت جهانی با تحریم‌های آمریکا مقابله کنند

پرکارترین فرمانده در جبهه دیپلماسی ایران، برای صلح و دوستی تلاش می‌کند
محمد جواد ظریف، سکاندار دستگاه دیپلماسی ایران، این روزها علی رغم برخی بی مهری ها در داخل، همچنان کوشا و پرتوان، از پایتختی به پایتخت دیگر می‌رود تا افکار عمومی و اراده جهانی را نسبت به خطر جنگ طلبی تیم ترامپ و لزوم کاهش تنش برای صلح جهانی، بسیج کند. این فرمانده جبهه دیپلماسی از هند به چین، از ژاپن به پاکستان و شنبه آینده هم، به بغداد در رفت و آمد است، تا به همه، لزوم حفظ امنیت جهانی را گوشزد کند.
ظریف: همه کشورها برای امنیت جهانی با تحریم‌های آمریکا مقابله کنند
به گزارش ایصال نیوز، دکتر ظریف وزیر خارجه کشورمان،که به منظور رایزنی با مقامات پاکستان ساعاتی قبل وارد اسلام آباد شد، در بدو ورود در جمع خبرنگاران درباره اهداف این سفر با بیان اینکه ارتباط با همسایگان اولویت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است گفت: در شرایط کنونی که منطقه ما شرایط بسیار دشواری را می گذراند و اقدامات خطرناکی در منطقه ما شکل می گیرد، نیاز است مشورت ها با همه همسایگان انجام شود و این سفر در همان راستاست.
وی افزود: آنچه که بسیار روشن است، این تحریم ها نظم بین المللی را نشانه گرفته و در صورتی که با آن مقابله نشود، جامعه بین المللی را گرفتار خواهد کرد.
فرمانده دستگاه دیپلماسی گفت: امروز شاهدیم آمریکا با قلدری تحریم علیه ایران را تحمیل و همزمان تحریم علیه چین را تحمیل می کند و اگر جامعه بین المللی اجازه دهد این روش ادامه یابد، نظام ارتباطات جهانی در اختیار افرادی قرار می گیرد که به هیچ قانونی پایبند نیستند.
وی تصریح کرد: به همین خاطر نه تنها همسایگان ما، بلکه مجموعه کشورها نیاز است برای امنیت جهانی و منافع خودشان با تحریم ها مقابله کنند. وزیر خارجه ایران پیش از این نیز به ترکمنستان، هندوستان، ژاپن و چین سفر کرده بود و شنبه نیز به بغداد سفر خواهد کرد.
انتهای پیام/*
۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما