plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵
کد مطلب : ۱۹۱۳۹

مشارکت 69 درصدی در مرحله نخست انتخابات عراق

کمیساریای عالی انتخابات عراق اعلام کرد که در رأی‌گیری امروز از گروه‌های خاص، ۶۹ درصد در پنجمین انتخابات پارلمانی این کشور مشارکت داشته اند.
مشارکت 69 درصدی در مرحله نخست انتخابات عراق
به گزارش ایصال نیوز، کمیساریای عالی انتخابات عراق به عنوان نهاد ناظر بر پنجمین انتخابات پارلمانی عراق در بیانیه‌ای بعد از پایان رأی گیری مرحله اول در روز جمعه اعلام کرد که میزان مشارکت امروز 69 درصد بود.

کمیساریای عالی انتخابات عراق همچنین در جدولی به تفکیک آمار مربوط به میزان مشارکت استان‌ها، تعداد حوزه‌های اخذ رأی و شمار واجدین شرایط را اعلام کرده است.

بر اساس این گزارش، از مجموع یک میلیون و 196هزار و 524 واجدین شرایط رای گیری برای گروههای خاص 821هزار و 800 نفر یعنی 69درصد در انتخابات پارلمانی امروز شرکت کردند.

دیروز جمعه، نخستین مرحله از انتخابات پارلمانی عراق با أخذ رأی از نیروهای ارتش، پلیس و زندانیان و برخی از آوارگان عراق صورت گرفت. قرار است مرحله دوم این انتخابات با مشارکت بقیه واجدین شرایط روز یکشنبه دهم اکتبر (18 مهر) برگزار شود.

از سوی دیگر، «مقتدی الصدر» طی نطقی در راستای مبارزات انتخاباتی جریان صدر، خواستار حمایت مردم از برنامه‌های وی برای ایجاد اصلاحات در عراق شد.

صدر طی نطقی تلویزیونی گفت: جریان اصلاحات در گذشته به اکثریت قاطع در پارلمان یا به نخست وزیری عراق دست نیافت. مسیر اصلاحات، طولانی است و اکثریت پارلمان و نخست وزیری عراق در مقطع پیش رو متعلق به جریان صدر خواهد بود تا سلاحی مهلک در برابر بی عدالتی، سازش، فقر و اشغالگری باشد.

رهبر جریان صدر افزود: ما با حذف مفسدان به پیروزی برای وطن متعهد می شویم و ما خواهان اصلاحات هستیم. مقتدی الصدر خواستار اصلاح قانون اساسی عراق است

انتهای پیام/*
۰
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما