plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۹
کد مطلب : ۱۸۱۳
نشانه های ترس آمریکا عیان است

ترافیک ادوات نظامی در خلیج فارس جنگ کردن را هم مشکل می کند

سیستم دفاع موشکی پاتریوت و ناو جنگی آرلینگتون هم آمدند
سرپرست وزارت دفاع آمریکا روز جمعه تایید کرد که واشنگتن سیستم دفاع موشکی پاتریوت را به خاورمیانه منتقل کرده است. واشنگتن همچنین ناو جنگی آرلینگتون را به خلیج فارس اعزام کرده که قرار است به ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن بپیوندند.
ترافیک ادوات نظامی در خلیج فارس جنگ کردن را هم مشکل می کند
به گزارش ایصال نیوز پاتریک شاناهان، سرپرست وزارت دفاع آمریکا تایید کرد که واشنگتن سیستم دفاع موشکی پاتریوت را به خاورمیانه منتقل کرده است. واشنگتن همچنین ناو جنگی آرلینگتون همراه با تجهیزات و خودروهای آبی خاکی زیادی را به خلیج فارس اعزام کرده که قرار است به ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن ملحق شوند.
آمریکا در روزهای گذشته تحرکات نظامی خود را در خاورمیانه و به‌ویژه در منطقه خلیج فارس افزایش داده و دلیل آن را «افزایش تهدیدات از سوی ایران» عنوان کرده‌ است. ادعایی که تهران آن را بی اساس می‌خواند.
یک مقام رسمی آمریکایی که نخواست نامش فاش شود به خبرگزاری رویترز گفت که نمی تواند از تعداد موشک‌های پاتریوتی که به خاورمیانه ارسال شده سخن بگوید. سامانه دفاع موشکی پاترویت برای تعقیب موشک‌های ورودی طراحی شده‌اند. ارسال موشک‌های پاتریوت به خاورمیانه در حالی صورت می گیرد که پنتاگون چند ماه قبل، شماری از آنها را از خاورمیانه خارج کرده بود.
از سوی دیگر شبکه خبری آمریکایی«سی ان ان» گزارش داد که پنتاگون پس از فرستادن ناوهواپیمابر و بمب افکن 'بی - 52'، در حالی از ارسال موشک های پاتریوت به منطقه خلیج فارس خبر می دهد که آمریکا شماره تلفنی هم به سفارت سوئیس داده که در صورت لزوم مقامات ایرانی با آن شماره با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تماس بگیرند!
سی ان ان مدعی شد که موشک های پاتریوت قادر هستند دربرابر هرگونه موشک بالستیک و یا موشک کروزی که بخواهد تهدیدی برای نظامیان آمریکایی در منطقه باشد، به کار گرفته شوند.
به نظر می رسد تحرکات گسترده آمریکا برای تقویت حضور نظامی خود در منطقه خلیج فارس، از جمله در عمان، قطر و امارات عربی متحده، و استقرار سامانه های موشکی پاتریوت، بمب افکن های بی 52 ،جت های جنگنده "اف - 35" و ناوهای جنگی و نیز اقدامات عربستان سعودی در راستای تهدید ایران به مذاکره برای تسلیم و غارت منابع کشورهای منطقه است.  
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما