plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۶:۲۰
کد مطلب : ۱۸۱۲۲

طالبان: خواهان ایجاد یک نظام اسلامی مرکزی در افغانستان هستیم

رئیس دفتر سیاسی طالبان گفت که طالبان خواهان انحصار قدرت نیست، بلکه خواستار ایجاد نظام اسلامی مرکزی است که کار را بر اساس کارآیی و کارآمدی ارائه دهد. استمرار حملات هوایی آمریکا نقض کامل توافق دوحه است.
طالبان: خواهان ایجاد یک نظام اسلامی مرکزی در افغانستان هستیم
به گزارش ایصال نیوز، ملا برادر افزود: نمی خواهیم قدرت را به طور انحصاری داشته باشیم اما می خواهیم یک نظام اسلامی مرکزی ایجاد کنیم.

رئیس دفتر سیاسی طالبان تأکید کرد که نیروهای طالبان بر تمام مناطق اطراف ولایت پکتیا در شرق افغانستان سیطره یافته‌اند.

وی ادامه داد که دولت کابل وقت کشی می کند و وقت را برای تحقق صلح هدر می دهد و شش ماه است که مانع آزادی زندانیان شده است.

ملا برادر یادآور شد: پیشنهاد کردیم که آتش بس سه ماهه برقرار شود و فرصت برای تحقق آن فراهم بود اما دولت کابل نپذیرفت.

وی گفت که استمرار حملات هوایی آمریکا ناقض تمام اصول و توافق دوحه است و در صورتیکه متوقف نشود مشکلات بیشتر خواهد شد و واشنگتن مسئول آن خواهد بود، لذا به دنیا به ویژه آمریکا تاکید کردیم که اجازه نمی دهیم هیچ طرفی از خاکمان علیه دیگران استفاده کند.

شایان ذکر است همزمان، ملا یعقوب معاون طالبان در بیانیه‌ چگونگی اداره مناطق تحت کنترل این گروه، ضمن تاکید بر اعتمادسازی بین مردم اظهارداشت اعضای طالبان در حفظ جان و مال مردم و رعایت نظم شهرها تلاش کنند.

معاون طالبان همچنین در این بیانیه تاکید کرد: «از کسانی که فرار کرده‌اند دعوت شود تا به خانه‌هایشان برگردند و یا این که خانه‌ها را به افرادی که می‌شناسند بسپارند. طالبان به خانه و سرمایه کسی کاری ندارد».

امروز پنجشنبه نیز منابع افغان از سقوط غزنی مرکز استان غزنی خبر دادند. شهر غزنی دهمین مرکز ولایت است که در شش روز گذشته به‌دست طالبان سقوط کرده است. قبل از این، زرنج، مرکز نیمروز، شبرغان، مرکز جوزجان، تالقان، مرکز تخار، فیض‌آباد، مرکز بدخشان، قندوز، سرپل، پلخمری، مرکز بغلان، ایبک، مرکز سمنگان و فراه به دست طالبان سقوط کرده است.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما