plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۵
کد مطلب : ۱۸۰۷۹

با حضور وزیر فرهنگ؛ دو سامانه «زی‌نو» و «صدف» رونمایی شد

سامانه سواد رسانه‌ای و زیست مجازی (زی‌نو) و سامانه نشان‌گذاری محتواهای فرهنگی (صدف) با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد.
با حضور وزیر فرهنگ؛ دو سامانه «زی‌نو» و «صدف» رونمایی شد
به گزارش ایصال نیوز، آئین رونمایی از سامانه های سواد رسانه‌ ای و زیست مجازی «زی‌نو» و سامانه نشان‌گذاری محتواهای فرهنگی «صدف» با حضور بهمنی مشاوروزیر و رییس مرکز فناوری اطلاعات و فرهنگ و هنر در فضای مجازی، سیدمجتبی حسینی معاون امور هنری وزیر فرهنگ و جمعی از مدیران این وزارتخانه در مرکز همایش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد.

معاون حقوقی و امور مجلس مرکز ملی فضای مجازی در این مراسم، اظهار داشت: در بخش فضای مجازی باید دو اقدام مهم انجام شود، ابتدا نشان‌گذاری و هویت‌دار شدن محتواها یا هرکاری که در حوزه اقتصاد محتوا و مدیریت انتشار و حتی اعمال سیاست‌های محتوایی خواهد بود، از سوی دیگر سهم تولیدکننده در اقتصاد محتوا مشخص شود.

* رونمایی امروز کارهای واقع‌بینانه‌ای در امر فضای مجازی است

امیر خوراکیان ادامه داد: هرکدام از سامانه‌هایی که امروز رونمایی می‌شود کارهای واقع‌بینانه‌ای در امر فضای مجازی انجام می‌دهد. خوشبختانه در این سامانه‌ها هر تصمیمی در حوزه توسعه محتواهای مجازی و سهم بخش بومی مشخص شده است.

خوراکیان تاکید کرد: با وجود این دو سامانه در آینده باید به گونه‌ای عمل کرد که تمام سامانه‌های نشر اعم از سایت‌ها، پلتفرم‌ها و غیره در ذیل سامانه صدف اقدامات خود را پیگیری کنند.

معاون حقوقی و امور مجلس مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به اقدامات زوارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه تجربه‌نگاری نیز تصریح کرد: همیشه مدیران جدید با این چالش روبروست.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما