plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۵
کد مطلب : ۱۷۲۷۴

مدیرکل مُحیط زیست اصفهان: خشکسالی است، همه مُحیط‌بان باشیم

مدیرکل حفاظت مُحیط زیست اصفهان با اشاره به خشکسالی و کمبود آب در مناطق تحت مدیریت محیط زیست گفت: اگر امسال همه مُحیط‌بان باشیم می‌توانیم از مُعضل بزرگ خشکسالی که حیات وحش منطقه را تهدید می‌کند، عبور کنیم.
مدیرکل مُحیط زیست اصفهان: خشکسالی است، همه مُحیط‌بان باشیم
به گزارش ایصال نیوز، ایرج حشمتی دیروز سه‌شنبه در آیین گرامیداشت سالروز میلاد امام رضا(ع) و "روز ملی محیط‌بان" در اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان افزود: محیط‌بانان با وجود امکانات محدود از هیچ کوششی برای حفاظت از حریم طبیعت دریغ نمی‌کنند.

وی با اشاره به خشکسالی و کمبود آب و علوفه در مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان اظهار داشت: امسال، سال خشکی را برای تمام مناطق تحت پوشش بدلیل کم بارشی در پیش‌رو داریم و گونه آسیب پذیر آهو با توجه به فصل زایمانش در معرض خطر جدی است به همین خاطر هم به حاشیه مناطق محیط زیست و مزارع هجوم می‌آورد.

مدیرکل محیط زیست استان افزود: تلاش حیات وحش برای یافتن آب و علوفه، کار محیط‌بانان را سخت‌تر می‌کند. حشمتی تصریح کرد: اگر همه محیط‌ بان باشیم می‌توانیم از معضل بزرگ خشکسالی را که به آن دچار شده‌ایم براحتی عبور کنیم.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای محیط زیست کشور و سپاسگزاری از محیط‌بانان استان گفت: قدر محیط‌بانان را باید بیشتر بدانیم چون از ثمره فعالیت آنها، نسل امروز و نسل‌های آتی بهره‌مند می‌شوند.

شایان ذکر است، پیش از این، اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان در باره تبعات خشکسالی و مخاطرات ناشی از خروج وحوش از مناطق خود در فصل زایمان آنها، به مدیران مرتبط استان و مردم بخصوص ساکنان روستاهای اطراف مناطق تحت مدیریت و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست هشدار داده بود.

این اداره کل از مردم و دوستداران محیط زیست خواسته است تا موارد یاد شده را به واحدهای محیط زیست استان از طریق شماره تماس ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

تامین اعتبار لازم برای مدیریت تبعات خشکسالی در مناطق تحت پوشش توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و اداره کل مدیریت بحران استان و برخورد اثربخش مراجع قضایی با تخلفات محیط زیستی می‌تواند محیط زیست استان اصفهان را در عبور از این بحران یاری کند.

در این مراسم از محیطبان رضا خسروی که اوایل خرداد سال جاری توسط دو فرد مُتخلف شکار و صید بشدت مجروح شده بود و همچنین فرزاد نیکبخت محیط‌دار دوم، عباسقلی جلالی محیط‌دار دوم، رضا کیانی محیط‌دار سوم، رضا رستمی‌زاده محیط‌بان سوم به‌عنوان محیط‌بانان نمونه سال ۱۳۹۹ تجلیل بعمل آمد.

آئین گرامیداشت سالروز میلاد امام رضا(ع) و "روز ملی محیط بان" با حضور مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان، مدیرعامل شرکت گاز استان، معاونان و مدیران ستادی اداره کل، برخی از محیط‌بانان و کارکنان حفاظت محیط زیست در سالن جلسات اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان بصورت حضوری و مجازی برگزار شد.

در تقویم ملی سالروز میلاد ضامن آهو حضرت امام رضا (ع) در روز دهم ذیقعده به نام "روز ملی محیط‌بان" نامگذاری شده است.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما