plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۲
کد مطلب : ۱۷۲۰
پس از ۴۸ ساعت درگیری

آتش بس در غزه با توافق گروه های فلسطینی و اسرائیل اعلام شد

آتش بس، از ساعت ۴/۳۰ بامداد اولین روز ماه رمضان، با وساطت مصر و قطر
ناکارآمدی سامانه گنبد آهنین در شناسایی و انهدام موشکهای مقاومت و مورد هدف قرارگرفتن یک خودرو زرهی و انهدام آن، وحشت اسرائیل را در پی داشته است.آتش بس با میانجیگری مصر و قطر با هماهنگی سازمان ملل از صبح امروز اعلام شد، اما میزان پایبندی طرفین به آن، در ساعتهای آینده مشخص خواهد شد. 
آتش بس در غزه با توافق گروه های فلسطینی و اسرائیل اعلام شد
به گزارش ایصال نیوز به نقل از الجزیره، با وساطت مصر و قطر آتش بس میان اسرائیل و گروههای مقاومت فلسطینی از ساعت ۴/۳۰ بامداد امروز همزمان با اولین روز ماه رمضان در غزه اعلام شد. منابعی در جنبش حماس و جهاد اسلامی اعلام کردند که گروه های مقاومت فلسطینی با آتش بس در نوار غزه موافقت کردند. پیش از این منابع رسانه ای فلسطینی اعلام کردند که رژیم صهیونیستی با فشارهای افکار عمومی جهانی ناگزیر به اتش بس تن داده است.
العالم نیز اعلام کرد،این توافق که با تلاش های سازمان ملل متحد،قطر و مصر در قاهره انجام شده است، از ساعت 4.30 دقیقه بامداد امروز دوشنبه به وقت محلی اجرایی شده است.
شایان ذکر است که تنش نظامی در غزه با رژیم صهیونیستی از شنبه (چهارم می) آغاز شده بود و طی ۴۸ ساعت، دهها ساختمان و برج مسکونی و چندین مقر نظامی در غزه در اثر بمباران و گلوله باران رژیم صهیونیستی منهدم شد. همچنین بیش از ۲۹ فلسطینی از جمله چندین فرمانده یگانهای مقاومت به شهادت رسیدند و ۱۷۰ نفر زخمی شدند. همچنین در پاسخ به بیش از 200 بار بمباران مناطق غزه، نیروهای مقاومت با شلیک بیش از ۶۰۰ موشک به سرزمینهای اشغالی،یکی از بی سابقه ترین حملات موشکی خود را به رخ صهیونیستها کشیدند. در این حملات موشکی ۵ صهیونیست کشته و ۱۰۰ نفر زخمی شدند. ناکارآمدی سامانه گنبد آهنین در شناسایی و انهدام موشکهای مقاومت و مورد هدف قرارگرفتن یک خودرو زرهی و انهدام آن، وحشت اسرائیل را در پی داشته است. 
انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما