plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۳
کد مطلب : ۱۶۵۶
میانگین هر بشکه نفت عراق 67 دلار است

عراق از فروش نفت ماهیانه 7 میلیارد دلار درآمد دارد

صادرات عراق از میدانهای نفتی بصره روزانه حدود 3/5 میلیون بشکه است
بر اساس اعلام ماهانه وزارت نفت عراق، میانگین صادرات نفت عراق ماهیانه 105 میلیون بشکه است که شامل حدود 101 میلیون بشکه درماه از میدانهای بصره و 3/5 میلیون بشکه درماه از چاههای نفت کرکوک و 723 هزار بشکه درماه از چاههای قیاره عراق میباشد، درآمد حاصله عراق ماهانه حدود 7 میلیارد دلار برآورد می گردد. بارگیری نفت عراق، مجموعا توسط 40 کمپانی و شرکت خارجی انجام می گیرد.
عراق  از فروش نفت ماهیانه 7 میلیارد دلار درآمد دارد
به گزارش ایصال نیوز، وزارت نفت عراق در بیانیه ای اعلام کرد که میانگین صادرات نفت عراق ماهیانه 105 میلیون بشکه است، این مقدار به تفکیک آمار روزانه، در ماه آوریل، صادرات از میادین نفتی بصره در جنوب این کشور به ۳.۳۵۴ میلیون بشکه در روز رسید که در مقایسه با ۳.۲۵۴ میلیون بشکه در روز در ماه پیش از آن افزایش داشت. میزان صادرات نفت عراق در مارس به دلیل شرایط جوی نامساعد که روند بارگیری نفت را در بعضی از روزها مختل کرده بود، کاهش پیدا کرده بود.
صادرات نفت عراق از میادین کرکوک در شمال این کشور از ۹۹ هزار بشکه در روز در مارس به ۸۶ هزار بشکه در روز در آوریل کاهش پیدا کرد با این حال وزارت نفت عراق درباره علت این کاهش توضیحی نداد.
میانگین قیمت فروش نفت عراق در آوریل ۶۷ دلار در هر بشکه بود که حدود ۷ میلیارد دلار درآمد برای عراق به همراه داشت.
بر اساس گزارش رویترز، عراق مطابق با توافق کاهش تولید اوپک و غیراوپک، پایین تر از  ظرفیت تولید خود، حدود ۵ میلیون بشکه در روز نفت تولید می کند.
از سوی دیگر «عاصم جهاد» سخنگوی وزارت نفت عراق گفت: در راستای لزوم اطلاع شهروندان عراقی از آمار فروش نفت، همه ماهه آمار تولید و صادرات نفت عراق در سایت وزارت نفت عراق درج می گردد  
 انتهای پیام/*
۰
مرجع : سایت وزارت نفت عراق
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما