plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۳
کد مطلب : ۱۶۳۰
با دستور ترزا می

وزیر دفاع انگلیس برکنار شد

روزنامه دیلی تلگراف چهارشنبه گذشته گزارش داد که در جلسه شورای امنیت ملی انگلیس، با واگذاری این پروژه به هواوی موافقت شده است. پس‌ از آن بود که 'مارک سدویل' معاون می از اعضاء دولت خواسته بود تا به نقش خود در این افشاگری اعتراف و یا آن رد کنند. دولت انگلیس که از سوی آمریکا و چند کشور غربی دیگر زیر فشار زیادی قرار دارد تا همکاری‌های خود با شرکت هواوی چین را به دلیل احتمال جاسوسی این شرکت قطع کند،
وزیر دفاع انگلیس برکنار شد
به گزارش ایصال نیوز به نقل از اسپوتنیک، دفتر نخست وزیر بریتانیا اعلام کرد که خانم ترزا می، نخست وزیر این کشور امروز چهارشنبه، اول ماه می، گاوین ویلیامسون وزیر دفاع بانگلیس را به دلیل افشای اطلاعات مربوط به شورای امنیت ملی را برکنار کرد. اشاره شده که در نشست مذکور در باره تبعات امنیتی همکاری با شرکت هواوی در ساخت نسل پنجم شبکه‌های تلفن همراه (معروف به 5G) در بریتانیا بحث و گفتگو شده است.
در بیانیه دولت انگلیس آمده است: نخست‌وزیر امروز عصر از گاوین ویلیامسون خواست که دولت را ترک کند زیرا اعتماد خود به توانایی او در ایفای نقش وزارت دفاع و عضویت در کابینه را از دست داده است. شایان ذکر است که پینی موردانت، وزیر پیشین امور توسعه بین‌المللی موقتا به عنوان سرپرست وزارت دفاع بریتانیا منصوب شد.
انتهای پیام /*
۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما