plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۵
کد مطلب : ۱۶۱۸۰

به بهانه قاچاق مواد مخدر؛ عربستان، واردات میوه و سبزی از لبنان را ممنوع کرد

در پی کشف بیش از دو میلیون قرص مخدر و روانگردان «آمفتامین» در یک محموله انار وارداتی از لبنان، وزارت کشور عربستان از ممنوعیت واردات و ترانزیت میوه و سبزیجات از لبنان خبر داد.
به بهانه قاچاق مواد مخدر؛ عربستان، واردات میوه و سبزی از لبنان را ممنوع کرد
به گزارش ایصال نیوز و به نقل از وبسایت عرب زبان شبکه خبری «سی ان ان» آمریکا، وزارت کشور عربستان سعودی عصر روز جمعه با صدور بیانیه ای، اعلام کرد که واردات میوه و سبزیجات از لبنان به عربستان یا ترانزیت آنها از طریق خاک این کشور، به دلیل افزایش عملیات قاچاق مواد مخدر از طریق محموله های ورودی ممنوع شده است.

این وزارتخانه در بیانیه خود ضمن اعلام این که نهادهای ذی ربط در این اواخر شاهد افزایش استفاده قاچاقچیان از محصولات صادراتی لبنان برای قاچاق مواد مخدر به بازارهای عربستان یا از طریق خاک این کشور به کشورهای همسایه آن بودند، تاکید کرد که شاخص ترین محصولات مورد استفاده برای قاچاق مواد مخدر، میوه و سبزیجات هستند.

در ادامه بیانیه وزارت کشور عربستان همچنین آمده است: با توجه به عدم اتخاذ تدابیر عملی برای توقف این اقدامات در قبال عربستان با وجود تلاش های متعدد برای ترغیب مقامات لبنانی مسئول این موضوع و در راستای اهتمام به حفاظت از شهروندان کشور و افراد مقیم در خاک آن در برابر هر آن چه روی ایمنی و امنیت آنها تاثیر می گذارد، تصمیم بر آن شد که از ساعت ۹ صبح یک شنبه (۱۰:۳۰ صبح پس فردا به وقت تهران)، از ورود محموله های میوه و سبزیجات لبنانی به خاک کشور یا عبور آنها از طریق خاک آن جلوگیری شود.

این وزارتخانه در پایان بیانیه خود نیز ضمن تاکید بر این که تصمیم مذکور تا زمانی که مقامات ذی صلاح لبنان تضمین های کافی و قابل اعتماد مبنی بر اتخاذ تدابیر لازم برای متوقف ساختن عملیات قاچاق سیستماتیک علیه عربستان را ارائه دهند، به قوت خود باقی است و اجرایی خواهد بود، خاطر نشان ساخت که به همراه نهادهای ذی ربط، به پیگیری و کنترل دیگر محموله های ورودی از لبنان ادامه می دهد تا در رابطه با میزان نیاز به اتخاذ تدابیر مشابه در قبال همه آنها تصمیم گیری کند.

این در حالی است که اداره کل مبارزه با مواد مخدر عربستان ساعاتی پیش از کشف و ضبط بیش از دو میلیون و ۴۰۰ هزار قرص مخدر و روانگردان «آمفتامین» در یک محموله انار وارداتی از لبنان در بندر «ملک عبدالعزیز» در شهر «دمام» در شرق این کشور خبر داده بود.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : شفقنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما